ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

پیشرفت ۸۰ و ۶۷ درصدی ایستگاه‌های A9 و A13 مترو قم

11 اسفند 1399

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به پیشرفت 80 و 67 درصدی ایستگاه‌های A9 و A13 متروی قم، بر لزوم اقدام همزمان در حوزه‌های كاري سازه‌ای و تجهیزاتی تأکید کرد. 

image

منصور درویشی در گفت‌وگو با شهرنیوز، با اشاره به اقدامات اجرایی خط A قطار شهری قم، مترو را یک پروژه یکپارچه خواند و اظهار داشت: اگر بخواهیم پروژه مطابق برنامه زمان‌بندی مصوب وارد فاز بهره‌برداری شود، باید هم در حوزه‌های کاری تأمین تجهیزات و بخش ساخت عمرانی به طور همزمان پیشرفت داشته باشیم و لازمه بهره‌برداری ایمن از پروژه و همچنین بدون ایجاد تأخیر، توجه و دقت در این موضوع مهم است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به اولویت‌بندی زمانی اجرای پروژه مترو افزود: در حال حاضر در دو ایستگاه اصلی، دپو پارکینگ و مسیر پروژه، عملیات بخش ساخت عمرانی با ضریب اهمیت یکسان در حال پیشرفت بوده و تلاش همه همکاران در این راستا این است که مخصوصاً در ایستگاه‌های مسافرگیر، تجهیزاتی که باید در ایستگاه‌ها نصب شود مطابق برنامه زمان‌بندی تأمین شده که در زمان بهره‌برداری دچار مشکل نشویم.

درویشی به وضعیت فعالیت و پیشرفت در همه محورها اشاره و تأکید کرد: در حوزه ساخت عمرانی پروژه تقریباً ازلحاظ درصد پیشرفت شرایط خوبی داریم و حدود ۱۸ درصد از لحاظ برنامه زمان‌بندی عقب هستیم که طبیعتاً با توجه به شرایط ویژه‌ای که در سال گذشته بر تمامی پروژه‌های عمرانی حاکم بود این عقب‌افتادگی باید خیلی بیشتر از این می‌بود که با تلاش مدیران محترم شهری، تمامی همکاران متخصص و مشاورین طرح به‌خوبی مدیریت شد.

وی با اشاره به دو ایستگاهی که باید به پیشرفت ۱۰۰ درصد رسانده شود، افزود: حدود ۸۰ درصد پیشرفت ساخت ایستگاه را در A9 شاهد بوده و در ایستگاه A13 نیز حدود ۶۷ درصد پیشرفت داریم.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با اشاره به پیشرفت ۸۲ درصدی مسیر نیز تأکید کرد: این اولویت‌بندی اجرا بر اساس تعریف و ابلاغیه‌ سازمان مدیریت کشور برای این پروژه است.

درویشی تأکید کرد: امیدوار هستیم که با شرایط بودجه‌ای که وجود دارد بتوانیم در بازه زمانی که مدنظر است پیش برویم و در کنار آن سیاست‌گذاری و پیشرفتی که باید در حوزه تأمین تجهیزات اتفاق بیفتد، بسیار اهمیت دارد.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.