مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم گفت: در گام اول براي بهره برداري آزمايشي دو ايستگاه را به طول دو كيلومتر از اين پروژه اماده بهره برداري خواهيم كرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم اعلام كرد: تامين زيرساختهاي مورد نياز منوريل در بخش برق/بهرهبرداري آزمايشي از دو ايستگاه
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم گفت: در گام اول براي بهره برداري آزمايشي دو ايستگاه را به طول دو كيلومتر از اين پروژه اماده بهره برداري خواهيم كرد.
به گزارش شهر نيوز، علي اكبر مجد حكمت پيش از ظهر امروز در بازديد سرپرست استانداري قم از روند اجراي پروژه منوريل طي سخناني اظهار كرد: در صورت تامين منابع مالي توسط دولت، منوريل قم در وقت تعيين شده به بهربرداري خواهد رسيد.
وي بيان كرد: هم اكنون دو دستگاه واگن خريداري شده در حال مونتاژ است تا براي استفاده در خطوط قرار گيرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم ادامه داد: پست GIS منوريل راه اندازي شده تا مشكل برق براي راهاندازي واگنها وجود نداشته باشد.
رئيس سازمان قطار شهري قم در مورد عبور خط منوريل از مقابل حرم مطهر گفت: در زمان مسئوليت حجتالاسلام صالحيمنش استاندار سابق قم مجوزي براي عبور منوريل از مقابل حرم مطهر دريافت شده و هيچ مشكلي از اين بابت وجود ندارد فقط به دليل عدم تامين منابع مالي فعلا كار متوقف شده ا ست.
وي در ادامه اظهار كرد: در گام اول براي بهره برداري آزمايشي دو ايستگاه را به طول دو كيلومتر از اين پروژه اماده بهره برداري خواهيم كرد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.