مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم گفت: در گام اول براي بهره برداري آزمايشي دو ايستگاه را به طول دو كيلومتر از اين پروژه اماده بهره برداري خواهيم كرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم اعلام كرد: تامين زيرساختهاي مورد نياز منوريل در بخش برق/بهرهبرداري آزمايشي از دو ايستگاه
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم گفت: در گام اول براي بهره برداري آزمايشي دو ايستگاه را به طول دو كيلومتر از اين پروژه اماده بهره برداري خواهيم كرد.
به گزارش شهر نيوز، علي اكبر مجد حكمت پيش از ظهر امروز در بازديد سرپرست استانداري قم از روند اجراي پروژه منوريل طي سخناني اظهار كرد: در صورت تامين منابع مالي توسط دولت، منوريل قم در وقت تعيين شده به بهربرداري خواهد رسيد.
وي بيان كرد: هم اكنون دو دستگاه واگن خريداري شده در حال مونتاژ است تا براي استفاده در خطوط قرار گيرد.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم ادامه داد: پست GIS منوريل راه اندازي شده تا مشكل برق براي راهاندازي واگنها وجود نداشته باشد.
رئيس سازمان قطار شهري قم در مورد عبور خط منوريل از مقابل حرم مطهر گفت: در زمان مسئوليت حجتالاسلام صالحيمنش استاندار سابق قم مجوزي براي عبور منوريل از مقابل حرم مطهر دريافت شده و هيچ مشكلي از اين بابت وجود ندارد فقط به دليل عدم تامين منابع مالي فعلا كار متوقف شده ا ست.
وي در ادامه اظهار كرد: در گام اول براي بهره برداري آزمايشي دو ايستگاه را به طول دو كيلومتر از اين پروژه اماده بهره برداري خواهيم كرد.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.
بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از فاز دوم خط اول مترو قم با همراهی اعضای شورای شهر انجام شد؛ در این بازدید آخرین وضعیت پروژه بررسی و بر همکاری پلیس و شهرداری برای تسریع بهرهبرداری و ارتقای ایمنی ترافیک شهری تأکید شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت حقوق کارگران و بیمهشدگان، برمساعدت و لزوم نظارت دقیق و شفاف بر پرداختهای قانونی پیمانکاران تاکید کرد.
شهردار قم گفت: با تلاش همکارانم در شورای شهر و سازمان قطار شهری، ۲ دستگاه TBM با قطر ۶ متر برای حفاری خط دوم مترو وارد قم شد.