خوشبختانه پروژه مترو در شرايط خوبي به سر ميبرد و ركورد ۲۱ متر حفاري داشتيم كه ميزان قابل قبولي است و به بركت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) توانستيم پيشرفت خوبي داشته باشيم.
مديرعامل محترم سازمان قطار شهري قم از حل مشكلات متروي قم خبر داد و نسبت به نحوه پيشرفت اين پروژه ابراز رضايت كرد.
علي اكبر مجد حكمت با اشاره به وضعيت مترو گفت: خوشبختانه پروژه مترو در شرايط خوبي به سر ميبرد و ركورد ۲۱ متر حفاري داشتيم كه ميزان قابل قبولي است و به بركت وجود بارگاه حضرت معصومه(س) توانستيم پيشرفت خوبي داشته باشيم.
ایشان مشكل مالي را اصليترين موضوع بر سر راه مترو دانست و خاطرنشان كرد: مشكل اجرايي، فني و مهندسي در اين پروژه وجود ندارد و فقط به لحاظ مالي مشكلي بوده كه با فروش اوراق مشاركت حل شده است و اعتبار قابل توجهي با پشتيباني شهرداري در اختيار ما قرار گرفته است.
وي به پشتيباني استانداري از اين پروژه اشاره و بيان كرد: استاندار و شهردار قم حامي اين پروژه هستند و در اين صورت مانعي براي ادامه كار نخواهيم داشت و اميدواريم بتوانيم بدون وقفه كار متروي قم را به سرانجام برسانيم.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم از اجراي برنامه دو ساله خبر داد و تصريح كرد: با سناريويي كه در نظر گرفته شده قرار است فاز نخست به مرحله بهرهبرداري برسد.
مجد حكمت در ادامه افزود:بنا شده فاز نخست متروراه اندازي شده و دو تا سه ايستگاه آماده شود و راه اندازي قطار نيز در حد دو يا سه راند صورت بگيرد كه قرار داد براي ساخت واگن را دنبال ميكنيم و اگر اين مراحل را پشت سر بگذاريم فاز نخست تا دو سال ديگر به بهره برداري خواهد رسيد.
وي با بيان اينكه شهرداري سهم خود را تامين ميكند تا اين پروژه را فعال نگه داريم، اظهار داشت: با ميزان حفاري كه تا كنون داشتيم اميدواريم بتوانيم در ادامه نيز با حمايت و پشتيباني پيشرفت قابل توجهي داشته باشيم.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.