در كارگروه تخصصي مديران عامل سازمان قطارشهري شهرداري كلانشهرهاي كشور عنوان شد.
در كارگروه تخصصي مديران عامل سازمانهاي قطار شهري كلانشهرهاي كشور بر گسترش استفاده از مترو و منوريل به منظور كاهش آلودگي هوا و رفع مشكلات زيست محيطي تاكيد شد.
سردار حكمت مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم در اين نشست تخصصي گفت: مشكلات مالي در استان قم سيستم حمل و نقل را با مشكل مواجه كرده است و متاسفانه نتوانستهايم به نتيجه مورد نظر برسيم.
وي اذعان داشت: متاسفانه در شهر قم دو پروژه مترو و منوريل كه از مهمترين برنامههاي استاني است به دليل عدم حمايتهاي مالي دولت به كندي رو به جلو حركت ميكند.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم بيان داشت: ما در استان تلاش مي كنيم با توجه به همه مشكلات مالي پروژه منوريل را به انجام برسانيم و اميدواريم تا پايان سال جاري چهار ايستگاه ابتدايي را به بهره برداري برسانيم.
همچنين در اين نشست دكتر منتظري معاون پشتياني مترو تهران نيز گفت: اين پروژه از زيرساختهاي موفق بود كه از سالياني دور در تهران آغاز شده بود.
وي گفت: مترو در كشور موجب صرفه جويي در انرژي و وقت و كاهش آلودگي هوا ميشود و اميداريم بتوانيم با اين جلسات سيستم حمل و نقل مترو را در كشور يكپارچه و راه اندازي كنيم.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.