در كارگروه تخصصي مديران عامل سازمان قطارشهري شهرداري كلانشهرهاي كشور عنوان شد.
در كارگروه تخصصي مديران عامل سازمانهاي قطار شهري كلانشهرهاي كشور بر گسترش استفاده از مترو و منوريل به منظور كاهش آلودگي هوا و رفع مشكلات زيست محيطي تاكيد شد.
سردار حكمت مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم در اين نشست تخصصي گفت: مشكلات مالي در استان قم سيستم حمل و نقل را با مشكل مواجه كرده است و متاسفانه نتوانستهايم به نتيجه مورد نظر برسيم.
وي اذعان داشت: متاسفانه در شهر قم دو پروژه مترو و منوريل كه از مهمترين برنامههاي استاني است به دليل عدم حمايتهاي مالي دولت به كندي رو به جلو حركت ميكند.
مديرعامل سازمان قطار شهري شهرداري قم بيان داشت: ما در استان تلاش مي كنيم با توجه به همه مشكلات مالي پروژه منوريل را به انجام برسانيم و اميدواريم تا پايان سال جاري چهار ايستگاه ابتدايي را به بهره برداري برسانيم.
همچنين در اين نشست دكتر منتظري معاون پشتياني مترو تهران نيز گفت: اين پروژه از زيرساختهاي موفق بود كه از سالياني دور در تهران آغاز شده بود.
وي گفت: مترو در كشور موجب صرفه جويي در انرژي و وقت و كاهش آلودگي هوا ميشود و اميداريم بتوانيم با اين جلسات سيستم حمل و نقل مترو را در كشور يكپارچه و راه اندازي كنيم.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.