قسمتی از سطح کارگاه مترو قم در محدوده ایستگاه چهارراه معصومیه ریزش و موجب تخریب ورودی کارگاه گردید. (تاریخ انتشار۱۴۰۱/۰۹/۰۵)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، بامداد روز شنبه مورخ ۱۴۰۱/۰۹/۰۵ در جریان اجرای پروژه عمرانی مترو قم و در شیفت کاری شب و ورودی جنوبی کارگاه چهارراه معصومیه مترو قم حادثه ریزش به عمق ۴ متر در قسمتی از منطقه تملک شده کارگاه رخ داد که خوشبختانه هیچ گونه خسارت جانی در بر نداشته و آسیبی به منازل و محل کسب شهروندان نیز وارد نشده است.
در مورد علت این رخداد کارشناسان امر در حال بررسی میدانی بوده و به محض جمع بندی نهایی، نظرات متخصصان به اطلاع شهروندان خواهد رسید.
در پی این حادثه که به جهت رعایت مسائل ایمنی، چند ساعت قسمتی از خیابان امامزاده ابراهیم (ع) مسدود گردید، با حصول اطمینان از عدم وجود خطر احتمالی و مساعدت پلیس راهنمائی و رانندگی خیابان بصورت کامل بازگشایی و تردد وسائل نقلیه به حالت عادی برگشته و فعالیت کارگاه نیز در جهت بازسازی منطقه آسیب دیده و فعالیت روزانه آغاز گردیده است.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.