وزیر کشور پس از جلسه با مدیریت شهری قم از تعیین تکلیف مونوریل قم برای ادامه مسیر تا پردیسان خبر داد.
به گزارش شهرنیوز، احمد وحیدی در در حاشیه جلسه بررسی وضعیت پروژههای قطار
شهری قم که با حضور نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، شهردار قم،
مدیران وزارت کشور و مسئولان مدیریت شهری قم برگزار شد، در گفت و گو با
خبرنگاران اظهار داشت: در این جلسه در رابطه با دو موضوع مترو و مونوریل به
طور مفصل صحبت شد.
وی با اشاره به اینکه در بحث مترو یک نیاز فوری برای تست گرم در قم وجود
دارد گفت: در این جلسه برای تامین واگن چند گزینه مطرح شد. این گزینهها با
دو هدف تامین واگن برای تست گرم و حمل و نقل مسافر مطرح شدند.
وزیر کشور به پنج گزینه مطرح شده برای تامین واگن متروی قم اشاره کرد و
افزود: برخی گزینهها سهل الوصولتر و برخی دیگر پایدارتر هستند.
وی ادامه داد: پس از مطرح شدن این ۵ گزینه، قرار شد طی دو سه هفته آینده
انواع مسائل آنها را بررسی کنیم و در نهایت به نتیجه برسانیم.
وحیدی با اشاره به بحثهای صورت گرفته در این جلسه در رابطه با سرنوشت
پروژه مونوریل گفت: مونوریل میتواند جایگزین خط دوم متروی قم شود.
وی با اشاره به بررسی گزینههای احتمالی برای ادامه مسیر مونوریل اضافه
کرد: درباره نحوه ادامه این پروژه صحبتهایی صورت گرفت. به عنوان مثال ممکن
است ادامه پروژه روی سطح زمین اتفاق بیفتد.
وزیر کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر نمیتوان برای تعیین تکلیف
مونوریل قم زمان خاصی اعلام کرد افزود: مهم این است که به راهحلهایی
رسیدهایم و باید این راه حلها را پیش ببریم.*****
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.