ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

بازگشایی بلوار شهید روحانی پس از اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی

19 تیر 1404

به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.

image

به گزارش واحد خبر سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم، با پایان یافتن فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی، بلوار شهید روحانی که در جریان اجرای پروژه مسدود شده بود، بازگشایی شد.

 

 

این اقدام در راستای کاهش مزاحمت‌های ترافیکی و تسهیل تردد شهروندان صورت گرفته و بیانگر تعهد مدیریت شهری به حفظ رفاه عمومی هم‌زمان با پیشرفت پروژه‌های عمرانی است.

 

 

 

در جریان این مرحله از عملیات اجرایی، بخش اول تونل دسترسی به ایستگاه نکویی به طول تقریبی ۱۵ متر احداث شده که با توجه به موقعیت ایستگاه در تقاطع بلوار شهیدان روحانی و دل‌آذر، محدودیت‌هایی را برای عبور و مرور به‌ویژه در سطح زمین ایجاد کرده بود.

 

 

 

محمدرضا انگشت‌باف، مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم، ضمن عذرخواهی از ساکنان و شهروندان منطقه بابت محدودیت‌های ترافیکی ایجادشده، اعلام کرد: با اتمام بخش اول پروژه، در هفته جاری محدودیت‌های ترافیکی در این محدوده برداشته خواهد شد.

 

 

 

وی همچنین با تأکید بر اهمیت تکمیل مسیر متروی قم تا مسجد مقدس جمکران گفت: اتصال ایستگاه شهید مطهری به مسجد جمکران تا پایان سال ۱۴۰۷ در اولویت برنامه‌های اجرایی مدیریت شهری قرار دارد. صبر و همکاری شهروندان، دلگرمی و پشتوانه‌ای برای تلاشگران این پروژه است.

 

 

 

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی افزود: با وجود چالش‌های موجود در اجرای پروژه‌های مترو، مدیریت شهری قم تلاش دارد با شفاف‌سازی، اطلاع‌رسانی به‌موقع و کاهش اثرات جانبی عملیات عمرانی، رضایت عمومی را حفظ کرده و گامی مؤثر در ارتقای کیفیت حمل‌ونقل عمومی شهر بردارد.

 

 

 

وی در پایان خاطرنشان کرد: تکمیل خط یک مترو به سمت مسجد مقدس جمکران، نه‌تنها تحولی در نظام حمل‌ونقل شهری قم ایجاد خواهد کرد، بلکه به‌طور مستقیم موجب کاهش ترافیک و تسهیل تردد زائران و مجاوران خواهد شد.

 

 

 

انگشت‌باف افزود: ایستگاه مترو نکویی ، در افق بهره برداری فاز دوم، جزو ایستگاه های مسافری است که در حال حاضر عملیات احداث آن ۵درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.