قاری قرآن معاون شهرسازی و امور زیربنایی شهرداری قم گفت: برای خرید واگنها از فاینانس کشور روسیه استفاده میشود که مقتضیات بانکی آن در دست اجرا است( تاریخ انتشار 1396/5/3).
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، علیرضا قاری قرآن در جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات شهید باکری این شورا برگزار شد با اشاره به پروژه قطار شهری قم اظهار داشت: باید موانع بانکی پیش روی ارائه فاینانسها زودتر برطرف شود.
وی بابیان اینکه برای خرید واگنهای قطار شهری از امکان فاینانس استفاده خواهیم کرد، افزود: برای خرید واگنها از فاینانس کشور روسیه استفاده میشود که مقتضیات بانکی آن در دست اجرا است.
قاری قرآن با اشاره به برخی موانع بانکی پیش روی اعطای فاینانسها از کشور روسیه به ایران تصریح کرد: در این زمینه دو بانک اعلام آمادگی کردهاند که یکی از آنها شرایط مناسبتری دارد و بهزودی با این بانک و طرف روسی قراردادهای مربوطه امضا میشود.
معاون شهردار قم ادامه داد: معاونت مالی و اقتصادی شهرداری قم موانع موجود و شرایط برونرفت از آن را دنبال میکند و بهزودی مراحل اجرایی آن به مرحله امضای قرارداد منجر میشود.
وی همچنین با اشاره به روند تسهیل در اجرای پروژههای شهری خاطرنشان کرد: مقرر شده است تا بیش از 10 هزار تن میلگرد خریداری شود تا ضمن تسهیل و تعجیل در روند اجرای پروژههای شهری هزینههای تمامشده آن نیز کاهش پیدا کند.
معاون امور شهرسازی و زیربنایی شهرداری قم خاطرنشان کرد: شهرداری باید در اجرای طرحهای عمرانی و طرحهای دیگر آسایش و رفاه مردم را در نظر داشته باشد و صرفاً به توجیه اقتصادی پروژهها دقت نظر نداشته باشد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.