معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: عمليات انتقال دستگاه حفاري مكانيزه مترو قم به پرديسان از هفته آينده آغاز ميشود. (تاریخ انتشار 96/03/16)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنيوز، عليرضا قاري قرآن با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي انتقال دستگاه حفار مكانيزه مترو براي اجراي خط B مترو قم، اظهار كرد: در روزهاي اخير برخي شايعات در خصوص خارج شدن دستگاه حفار مكانيزه از شهر قم شده بود كه اين مسايل به طور كامل شايعه بوده است.
معاون شهردار قم با تاكيد بر اينكه پيگيري اجراي خط دوم مترو با قوت انجام ميشود، تصريح كرد: پس از كلنگزني خط دوم توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي، مرحله اوليه مطالعات خط آغاز شده و اين روند با قوت پيگيري ميشود.قاري قرآن با تاكيد بر اينكه براي آغاز عمليات حفاري پروفيل مسير خط دوم مترو بايد به طور كامل تكميل شود، افزود: عمليات تامين مالي اين خط نيز به موازات مطالعات و انتقال دستگاه در حال انجام است.
وي با بيان اينكه در صدد استفاده از فاينانس چين براي خط دوم مترو هستيم، گفت: توافق كارفرما و پيمانكار انجام شده كه مجموعه پيمانكار وارد پروژه شوند و تجهيزات و واگنها در پروژه تكليفش معلوم است و مشاور آن نيز انتخاب شده و در حال مطالعه است و براساس مطالعات همزمان اقدامات انجام ميشود.معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: خروج تي بي ام از اين هفته آغاز شده و از هفته آينده انتقال آغاز ميشود تا به پرديسان برود و سه ماه زمان نياز است كه دستگاه كامل در پرديسان مستقر شود.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.