معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: عمليات انتقال دستگاه حفاري مكانيزه مترو قم به پرديسان از هفته آينده آغاز ميشود. (تاریخ انتشار 96/03/16)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنيوز، عليرضا قاري قرآن با اشاره به اقدامات صورت گرفته براي انتقال دستگاه حفار مكانيزه مترو براي اجراي خط B مترو قم، اظهار كرد: در روزهاي اخير برخي شايعات در خصوص خارج شدن دستگاه حفار مكانيزه از شهر قم شده بود كه اين مسايل به طور كامل شايعه بوده است.
معاون شهردار قم با تاكيد بر اينكه پيگيري اجراي خط دوم مترو با قوت انجام ميشود، تصريح كرد: پس از كلنگزني خط دوم توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي، مرحله اوليه مطالعات خط آغاز شده و اين روند با قوت پيگيري ميشود.قاري قرآن با تاكيد بر اينكه براي آغاز عمليات حفاري پروفيل مسير خط دوم مترو بايد به طور كامل تكميل شود، افزود: عمليات تامين مالي اين خط نيز به موازات مطالعات و انتقال دستگاه در حال انجام است.
وي با بيان اينكه در صدد استفاده از فاينانس چين براي خط دوم مترو هستيم، گفت: توافق كارفرما و پيمانكار انجام شده كه مجموعه پيمانكار وارد پروژه شوند و تجهيزات و واگنها در پروژه تكليفش معلوم است و مشاور آن نيز انتخاب شده و در حال مطالعه است و براساس مطالعات همزمان اقدامات انجام ميشود.معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: خروج تي بي ام از اين هفته آغاز شده و از هفته آينده انتقال آغاز ميشود تا به پرديسان برود و سه ماه زمان نياز است كه دستگاه كامل در پرديسان مستقر شود.
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.