شهردار قم تلاش شهرداري براي تكميل فاز نخست مترو تا پايان سال را مورد تاكيد قرار داد (تاریخ انتشار 96/2/17)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، دكتر سقائياننژاد در حاشيه بازديد آيتالله عليرضا اعرافي مدير حوزههاي علميه سراسر كشور و امام جمعه قم از روند تكميل پروژه قطار شهري، با اشاره به وضعيت تكميل ايستگاههاي فاز نخست مترو تصريح كرد: اين پروژه يكي از پروژههاي مهم شهري قم است كه سعي داريم فاز نخست را در ۵ كيلومتر تا پايان امسال به بهرهبرداري برسانيم.
سقائياننژاد با تاكيد بر اينكه بحث فاينانس تامين ناوگان مترو نهايي شده است گفت: با توجه به نقش ويژه اين خط در تسهيل ترافيكي سعي داريم هرچه سريعتر آن را تكميل كنيم.
وي با بيان اينكه در فاز نخست مترو قم ۶ ايستگاه وجود دارد خاطرنشان كرد: با توجه به محدوديت اعتباراتي كه وجود دارد بخشي از اين ايستگاهها را در مدار قرار داده و پس از راهاندازي خط به مرور باقي ايستگاهها را در اختيار مردم قرار ميدهيم.
شهردار قم با تاكيد بر عزم شهرداري بر اجراي عمليات عمراني خط دوم مترو قم بيان كرد: با توجه به اقداماتي كه صورت گرفته اميدواريم به زودي شاهد اجراي پروژه خط دوم در شهر قم باشيم و اقدامات براي تامين فاينانس اين خط در حال انجام است.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.