شهردار قم با تاكيد بر زمينهسازي براي تجهيز ناوگان مترو و ورود آنها به شهر قم گفت: امسال ۱۵ واگن وارد شهر قم می شود و تمام تلاش ما بر اين است كه فاز نخست مترو را امسال راه اندازي كنيم(96/1/5)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنیوز، دكتر سقائياننژاد در ديدار با علما و مراجع عظام تقليد، با اشاره به احیای خط دو مترو قم بیان داشت منوريل در حد ۴.۷ كيلومتر فعلا به توافق رسيده شده كه با رعايت مسايل حقوقي تكميل شود و باقي مسير، خط دوم مترو است.
وي با اشاره به جزئيات پروژه منوريل گفت: گزينههاي مختلفي در خصوص پروژه منوريل داشتيم كه بالاخره به اين رسيديم كه در حد فعلي اين پروژه تكميل و بهرهبرداري شود.
شهردار قم تثبيت اجراي خط دوم مترو در شهر را يادآور شد و گفت: اجراي اين پروژه بيش از ۳ هزار ميليارد تومان سرمايه را وارد شهر قم ميكند.شهردار قم با تاكيد بر زمينهسازي براي تجهيز ناوگان مترو و ورود آنها به شهر گفت: امسال ۱۵ واگن وارد شهر قم می شود و تمام تلاش ما بر اين است كه فاز نخست مترو را امسال راه اندازي كنيم.
جناب آقای دکتر قاری قرآن، معاون شهردار قم و سرپرست سازمان قطار شهری نیز در این بازدید افزود: ۶ ايستگاه در حال حاضر در حال اجرا است و وضعيت اعتباري خوبي را محقق كرديم و ديد ما بر اين است كه در سال ۹۶ علاوه بر اجرايي شدن خط دوم مترو با تكميل مطالعات اوليه در انتهاي ۹۶ و ابتداي ۹۷ ميتوانيم بخشي از خط اول را راه اندازي كنيم و در پي اين هستيم كه واگنها را وارد شهر كنيم.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.