مشاور شهردار قم گفت: براي تامين فايناس مجوزات لازم گرفته اما تكميل اين اقدامات نيازمند يك قرارداد تجاري با شركت پيمانكار مورد نظر است. (تاریخ انتشار 95/8/4)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نيوز، محسن نصيري در ديدار با هيات چيني نماينده شركت نورينكو كه در سالن جلسات دفتر شهردار قم انجام شد، با اشاره به بازديد اين هيأت چيني از مراحل اجرايي خط A و مسيرهاي پينشهادي براي خط B مترو شهري قم، اظهار كرد: اميدواريم طي سه ماه آينده به روند امضاي قرارداد برسيم.
مشاور شهردار قم با تاكيد بر اينكه مسئولان كشوري براي صدور مجوز خط B مترو شهري قم مشاركت مطلوبي داشتهاند، اضافه كرد: رقباي مختلف براي دريافت پروژه خط B مترو قم داوطلب بودهاند اما شهرداري قم مجوز پروژه را به شركت نورينكو واگذار كرده است كه اميدواريم اين شركت در بخش هزينهها و خدمات مشاركت مطلوبي داشته باشد.
نصيري به اهتمام مسئولان استاني نسبت به تكميل پروژه مترو شهري قم اشاره و خاطرنشان كرد: شركت نورينكو تكميل پروژه خط A و آغاز عمليات اجرايي خطB مترو قم را دنبال ميكند.
وي از برگزاري نشست تخصصي بررسي مباحث مرتبط با خطوط مترو شهري قم با حضور متخصصان چيني ياد كرد و گفت: شهرداري قم براي مترو نامههايي را براي مسئولان ملي فرستاده است تا بتواند از مشاركت آنها استفاده كند.
مشاور شهردار قم با بيان اينكه مباني مطالعات مورد نياز خط B مترو شهري قم به متخصصان چيني ارائه ميشود، عنوان كرد: براي تامين فايناس مجوزات لازم گرفته شده است اما تكميل اين اقدامات نيازمند يك قرارداد تجاري با هيأت چيني نماينده شركت پيمانكار مورد نظر است
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.