ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

آمار تقاضاي سفر خط يك نسبت به خط دو مترو قم دو برابر است

04 آبان 1395

مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با تاكيد بر اينكه آمار تقاضاي سفر در مسير خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، گفت:تعداد ناوگان‌ها بر اساس تقاضاي سفر مي‌تواند افزايش يابد.(تاریخ انتشار 95/8/3)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نيوز، سيد اميرعباس صفوي پيش از ظهر امروز طي نشست تخصصي بررسي مطالعات خط B مترو قم كه با حضور هيأت چيني نماينده شركت نورينكو در سالن همايش‌هاي رضوان شهرداري قم برگزار شد، با بيان اينكه خط A مترو شهري به مراحل تكميلي نزديك شده است، اظهار كرد: طي اين نشست مباحث تخصصي مرتبط براي استفاده از ظرفيت اين شركت چيني در راستاي تجهيز خط A و آغاز به كار عمليات اجرايي خطB مترو شهري قم مطرح مي‌شود.

وي با تاكيد بر اينكه آمار تقاضاي سفر در مسير خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، اضافه كرد: مبناي مطالعات خط B مترو شهري مفهومي است و تعداد ناوگان‌ها بر اساس تقاضاي سفر مي‌تواند افزايش يابد؛ براي تدوين مطالعات پروژه خط B مترو شهري ۶ ماه زمان نياز است اما از تلاش‌هاي لازم براي كاهش اين زمان دريغ نمي‌شود.

مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم خاطرنشان كرد: ظرفيت تجهيزات و زيرساخت‌هاي پيش‌بيني شده براي خط A مترو شهري نسبت به آمار تقاضاي سفر اين مسير بيشتر است به همين علت مي‌توانيم از مطالعات انجام شده خط A به عنوان يك مبنا براي خط B استفاده كنيم.

وي با اشاره به اينكه تعداد ايستگاه، ناوگان و ميزان برق مورد نياز بايد در مطالعات خط B مترو قم مشخص شود، عنوان كرد: مشاور بايد با استفاده از نظر كارشناسان و مديران شهرداري قم مطالعات اجتماعي را نيز مورد توجه قرار دهد و با افزايش تعامل‌هاي گروهي در كوتاه‌ترين مدت اين مطالعات كلي پروژه را به پايان برساند

تگ ها :
آخرین اخبار

اتصال تونلی حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا یک ماه آینده

با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیش‌بینی می‌شود طی یک ماه آینده، تونل‌های مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.


نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.