مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم با تاكيد بر اينكه آمار تقاضاي سفر در مسير خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، گفت:تعداد ناوگانها بر اساس تقاضاي سفر ميتواند افزايش يابد.(تاریخ انتشار 95/8/3)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهر نيوز، سيد اميرعباس صفوي پيش از ظهر امروز طي نشست تخصصي بررسي مطالعات خط B مترو قم كه با حضور هيأت چيني نماينده شركت نورينكو در سالن همايشهاي رضوان شهرداري قم برگزار شد، با بيان اينكه خط A مترو شهري به مراحل تكميلي نزديك شده است، اظهار كرد: طي اين نشست مباحث تخصصي مرتبط براي استفاده از ظرفيت اين شركت چيني در راستاي تجهيز خط A و آغاز به كار عمليات اجرايي خطB مترو شهري قم مطرح ميشود.
وي با تاكيد بر اينكه آمار تقاضاي سفر در مسير خط B مترو قم نسبت به خط A دو برابر است، اضافه كرد: مبناي مطالعات خط B مترو شهري مفهومي است و تعداد ناوگانها بر اساس تقاضاي سفر ميتواند افزايش يابد؛ براي تدوين مطالعات پروژه خط B مترو شهري ۶ ماه زمان نياز است اما از تلاشهاي لازم براي كاهش اين زمان دريغ نميشود.
مديركل حمل و نقل و ترافيك شهرداري قم خاطرنشان كرد: ظرفيت تجهيزات و زيرساختهاي پيشبيني شده براي خط A مترو شهري نسبت به آمار تقاضاي سفر اين مسير بيشتر است به همين علت ميتوانيم از مطالعات انجام شده خط A به عنوان يك مبنا براي خط B استفاده كنيم.
وي با اشاره به اينكه تعداد ايستگاه، ناوگان و ميزان برق مورد نياز بايد در مطالعات خط B مترو قم مشخص شود، عنوان كرد: مشاور بايد با استفاده از نظر كارشناسان و مديران شهرداري قم مطالعات اجتماعي را نيز مورد توجه قرار دهد و با افزايش تعاملهاي گروهي در كوتاهترين مدت اين مطالعات كلي پروژه را به پايان برساند
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.