ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

کمتر از یک کیلومتر از حفاري مكانيزه تونل مترو قم باقي مانده است

26 مهر 1395

معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از مسير تونل مترو به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM صورت مي‌گيرد كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.(تاریخ انتشار 95/7/26)

image

    به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، عليرضا قاري قرآن در دويست و يكمين جلسه شوراي اسلامي شهر قم، با اشاره به وضعيت اجراي خط نخست مترو قم اظهار كرد: در حال حاضر كمتر از يك كيلومتر از حفاري مكانيزه خط نخست باقي مانده كه اميد داريم قبل از اتمام سال تكميل شود.

    وي با بيان اينكه خط نخست مترو قم به طول ۱۴ كيلومتر در حال اجرا است، گفت: ۱۰.۳ كيلومتر از اين مسير به صورت مكانيزه توسط دستگاه TBM حفاري مي‌شود كه تاكنون بخش عمده حفاري انجام شده و ۹۶۷ متر ديگر باقي مانده است.

    معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با بيان اينكه در حال حاضر دستگاه حفاري مكانيزه مترو در نزديكي تقاطع شهيد دل‌ آذر است، گفت: ۲۰۴ متر تا تقاطع شهيد دل آذر باقي مانده و پيش بيني مي‌شود تا سه ماه آينده دستگاه حفار از تونل خارج شود.

    وي به وضعيت حفاري دستي تونل مترو اشاره و تصريح كرد: قريب به سه كيلومتر از تونل مترو از سمت جمكران نيز به صورت دستي حفاري مي‌شود.

    قاري قرآن با تاكيد بر اينكه حفاري دستي و مكانيزه هيچ تداخلي با هم ندارند و تاثيري در كاهش سرعت پروژه نمي‌گذارند، خاطرنشان كرد: ۷۰۰ متر از بخش دستي حفاري انجام شده است و مابقي مسير نيز در حال انجام است.

    وي با اشاره به روند پيگيري آغاز عمليات اجرايي خط دوم مترو قم گفت: احتمالاً با بررسي‌ها و جلساتي كه در آينده صورت خواهد گرفت دستگاه حفار در خط دوم مترو مشغول خواهد شد.

    معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم با اشاره به روند اجراي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A مترو گفت: عمليات‌ اجرايي ايستگاه‌هاي فاز نخست خط A نيز در حال انجام است و سعي داريم طبق زمان‌بندي پروژه را به بهره برداري برسانيم.

تگ ها :
آخرین اخبار

آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.