سرپرست سازمان قطار شهري از اتمام دال نهايي ايستگاه متروي ميدان مطهري تا ۲۰ روز ديگر خبر داد.(95/7/5)
به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، دكتر عليرضا قاري قرآن گفت: با توجه به موقيعت و حساسيت ترافيكي ميدان مطهري، سعي شده است تا طرح ترافيك كنوني آن ميدان هر چه سريعتر به حالت عادي باز گردد و عمده حصارها برچيده شود.
وي با بيان پيشرفت حدود ۸۰ درصدي دال نهايي ايستگاه مترو ميدان مطهري بيان داشت: با كف سازي و آسفالت قسمت عمده روي دال نهايي ايستگاه مترو ميدان مطهري، تا بيست روز ديگر دال نهايي اين ايستگاه به پايان مي رسد و مابقي عمليات عمراني از طريق رمپ دسترسي به زير دال نهايي در زير زمين و بدون ايجاد مزاحمت براي مردم انجام خواهد شد.
سرپرست سازمان قطار شهري با اشاره به وضعيت مطلوب پيشرفت ايستگاه هاي فاز اول بهره برداري ابراز نمود: در فاز اول بهره برداري مترو، تكميل ايستگاه هاي ميدان مطهري(A۹) و ميدان كشاورز (A۱۳) در اولويت قراردارند و اين دو ايستگاه در فاز اول به صورت كامل تكميل مي شوند و مابقي ايستگاه هاي فاز اول (A۱۰,A۱۱, A۱۲, A۱۴) حداقل تا اتمام سازه نگهبان آنها و بيشتر تكميل مي گردد و به مرور زمان هر يك از آنها با تكميل به صورت كامل و نصب تجهيزات به سيكل بهره برداري ، وارد مي شوند.
قاري قرآن با ابراز تشكر از مردم شريف شهر قم بابت مشكلات ايجاد شده در بحث ترافيك ادامه داد: استفاده ازمنافع آتي پروژه هاي عمراني مستلزم تحمل برخي سختي ها و دشواري هاي مراحل ساخت توسط مردم مي باشد كه پروژه مترو نيز ازاين قاعده مستثني نيست و ما اميد داريم با همياري مردم و اهالي محترم بتوانيم در كوتاه ترين زمان ممكن با ساخت ايستگاه ها و اتمام مسير بهره برداري از فاز اول اين پروژه را رقم بزنيم
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.