ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

ترافيك ميدان مطهري تا ماه آينده به حالت اوليه باز مي‌گردد

21 شهریور 1395

سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده طرح ترافيك ميدان مطهري به حالت اوليه باز مي گردد.  (95/6/20)          

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به احداث ۶ ايستگاه در فاز اول بهره برداري از پروژه مترو عنوان كرد: ايستگاه مترو ميدان مطهري به علت حجم ترافيكي بالا و تقاطعي بودن اين ايستگاه با كريدور منوريل و نيز خطوط آينده مترو مهمترين ايستگاه خط A قطار شهري محسوب مي گردد كه در سه طبقه ساخته خواهد شد.

وي با اشاره به پيشرفت احداث اين ايستگاه طبق برنامه زمانبندي افزود: تا كنون اين ايستگاه پيشرفت ۶۶ درصدي در بخش سازه نگهبان و دال نهايي داشته است و قسمت عمده شمع هاي سازه نگهبان نيز اجرا شده است.

سرپرست سازمان قطار شهري افزود: با مسدود شدن خيابان هدف عمليات اجراي شمع هاي ضلع غربي ايستگاه در حال اجراست و به طور همزمان عمليات زيرسازي آسفالت سطح روي ايستگاه انجام مي شود.

 قاري قرآن با اشاره به اجراي طرح ترافيك ميدان مطهري بيان داشت: اجراي اين طرح برخي مشكلات را براي اهالي و كسبه آن منطقه بوجود آورده است كه بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده عمده حصارهاي ميدان مطهري جمع آوري خواهد شد و با آسفالت شدن سطح خيابان، طرح ترافيك آن ميدان به حالت اوليه باز مي گردد و بعد از آن ساير عمليات عمراني احداث ايستگاه از طريق رمپ دسترسي به زير دال نهايي انجام خواهد گرفت.

 ايشان با اشاره به اتمام تونل مكانيزه خط A مترو تا ۴ ماه آينده بيان داشت: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه TBM هم اكنون با عبور از ميدان پليس تا ۴ ماه آينده به كار خود پايان مي دهد و بعد از آن حفاري خط B مترو قم از پرديسان توسط اين دستگاه آغاز مي گردد.

001

تگ ها :
آخرین اخبار

آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.