سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده طرح ترافيك ميدان مطهري به حالت اوليه باز مي گردد. (95/6/20)
                                                                
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به احداث ۶ ايستگاه در فاز اول بهره برداري از پروژه مترو عنوان كرد: ايستگاه مترو ميدان مطهري به علت حجم ترافيكي بالا و تقاطعي بودن اين ايستگاه با كريدور منوريل و نيز خطوط آينده مترو مهمترين ايستگاه خط A قطار شهري محسوب مي گردد كه در سه طبقه ساخته خواهد شد.
وي با اشاره به پيشرفت احداث اين ايستگاه طبق برنامه زمانبندي افزود: تا كنون اين ايستگاه پيشرفت ۶۶ درصدي در بخش سازه نگهبان و دال نهايي داشته است و قسمت عمده شمع هاي سازه نگهبان نيز اجرا شده است.
سرپرست سازمان قطار شهري افزود: با مسدود شدن خيابان هدف عمليات اجراي شمع هاي ضلع غربي ايستگاه در حال اجراست و به طور همزمان عمليات زيرسازي آسفالت سطح روي ايستگاه انجام مي شود.
قاري قرآن با اشاره به اجراي طرح ترافيك ميدان مطهري بيان داشت: اجراي اين طرح برخي مشكلات را براي اهالي و كسبه آن منطقه بوجود آورده است كه بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده عمده حصارهاي ميدان مطهري جمع آوري خواهد شد و با آسفالت شدن سطح خيابان، طرح ترافيك آن ميدان به حالت اوليه باز مي گردد و بعد از آن ساير عمليات عمراني احداث ايستگاه از طريق رمپ دسترسي به زير دال نهايي انجام خواهد گرفت.
ايشان با اشاره به اتمام تونل مكانيزه خط A مترو تا ۴ ماه آينده بيان داشت: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه TBM هم اكنون با عبور از ميدان پليس تا ۴ ماه آينده به كار خود پايان مي دهد و بعد از آن حفاري خط B مترو قم از پرديسان توسط اين دستگاه آغاز مي گردد.
001
                                                                                                            
                                                    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
                                                                                                            
                                                    معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
                                                                                                            
                                                    بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
                                                                                                            
                                                    نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
                                                                                                            
                                                    تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.