سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده طرح ترافيك ميدان مطهري به حالت اوليه باز مي گردد. (95/6/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به احداث ۶ ايستگاه در فاز اول بهره برداري از پروژه مترو عنوان كرد: ايستگاه مترو ميدان مطهري به علت حجم ترافيكي بالا و تقاطعي بودن اين ايستگاه با كريدور منوريل و نيز خطوط آينده مترو مهمترين ايستگاه خط A قطار شهري محسوب مي گردد كه در سه طبقه ساخته خواهد شد.
وي با اشاره به پيشرفت احداث اين ايستگاه طبق برنامه زمانبندي افزود: تا كنون اين ايستگاه پيشرفت ۶۶ درصدي در بخش سازه نگهبان و دال نهايي داشته است و قسمت عمده شمع هاي سازه نگهبان نيز اجرا شده است.
سرپرست سازمان قطار شهري افزود: با مسدود شدن خيابان هدف عمليات اجراي شمع هاي ضلع غربي ايستگاه در حال اجراست و به طور همزمان عمليات زيرسازي آسفالت سطح روي ايستگاه انجام مي شود.
قاري قرآن با اشاره به اجراي طرح ترافيك ميدان مطهري بيان داشت: اجراي اين طرح برخي مشكلات را براي اهالي و كسبه آن منطقه بوجود آورده است كه بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده عمده حصارهاي ميدان مطهري جمع آوري خواهد شد و با آسفالت شدن سطح خيابان، طرح ترافيك آن ميدان به حالت اوليه باز مي گردد و بعد از آن ساير عمليات عمراني احداث ايستگاه از طريق رمپ دسترسي به زير دال نهايي انجام خواهد گرفت.
ايشان با اشاره به اتمام تونل مكانيزه خط A مترو تا ۴ ماه آينده بيان داشت: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه TBM هم اكنون با عبور از ميدان پليس تا ۴ ماه آينده به كار خود پايان مي دهد و بعد از آن حفاري خط B مترو قم از پرديسان توسط اين دستگاه آغاز مي گردد.
001
وزیر کشور در بازدید از خط ۲ مترو کرج سیستم حمل و نقل ریلی را ارزانترین، ایمنترین و پاکترین سیستم حمل و نقل عمومی دانست و آن را اولویت دارترین بخش این حوزه عنوان کرد.
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، بصورت سرزده از فعالیت های در حال انجام فاز دوم خط یک مترو قم بازدید و در جریان پیشرفتها و مشکلات پیش رو قرار گرفت.
در نشست بررسی مسائل خط ۲ مترو قم با هدف کاهش بار ترافیکی محورهای شمال، جنوب و مرکزی شهر، بر ضرورت شتاببخشی به تکمیل فازهای نخست و آغاز به موقع این خط تأکید شد.
رئیس کمیسیون عمران و حملونقل شورای اسلامی شهر قم به همراه مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم، از غرفههای نمایشگاه بینالمللی حملونقل بازدید و با آخرین دستاوردها، فناوریها و نوآوریهای حوزه حملونقل عمومی آشنا شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم گفت: خط یک متروی قم به طول 14.8 کیلومتر قلعه کامکار را به جمکران وصل میکند که اکنون بخش نخست این خط از قلعه کامکار تا میدان مطهری آماده بهرهبرداری و منتظر واگن است و خط دوم مترو از پایانه مسافربری قم تا منطقه پردیسان و فرودگاه درنظر گرفتهشده است.
شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن روز کارمند را به کلیه کارمندان شاغل در شهرداری، ستاد، مناطق و سازمانهای تابعه تبریک گفت.
مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی و رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه امروز در جریان مسائل و پیشرفتهای پروژه مترو قم قرار گرفتند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم ضمن تقدیر از پیگیری مدیریت شهری و سازمان حمل و نقل ریلی در رفع مشکلات تامین واگن گفت: مشکلات تأمین واگن از طریق همکاری وزارت کشور و شرکت تأمینکننده چینی حل شده و شهرداری قم تنها موظف به پرداخت مابهالتفاوت نرخ ارز است.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه پروژه مترو قم در حال حاضر بهصورت سه شیفت در حال احداث است، از کاهش چشمگیر هزینهها و صرفهجویی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط نخست خبر داد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی قم شهرداری قم از پیشرفت ۹۷ درصدی فاز نخست متروی قم خبر داد و گفت: تا بهمن سال جاری واگنها باید تحویل و تست گرم آغاز شود.