سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده طرح ترافيك ميدان مطهري به حالت اوليه باز مي گردد. (95/6/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به احداث ۶ ايستگاه در فاز اول بهره برداري از پروژه مترو عنوان كرد: ايستگاه مترو ميدان مطهري به علت حجم ترافيكي بالا و تقاطعي بودن اين ايستگاه با كريدور منوريل و نيز خطوط آينده مترو مهمترين ايستگاه خط A قطار شهري محسوب مي گردد كه در سه طبقه ساخته خواهد شد.
وي با اشاره به پيشرفت احداث اين ايستگاه طبق برنامه زمانبندي افزود: تا كنون اين ايستگاه پيشرفت ۶۶ درصدي در بخش سازه نگهبان و دال نهايي داشته است و قسمت عمده شمع هاي سازه نگهبان نيز اجرا شده است.
سرپرست سازمان قطار شهري افزود: با مسدود شدن خيابان هدف عمليات اجراي شمع هاي ضلع غربي ايستگاه در حال اجراست و به طور همزمان عمليات زيرسازي آسفالت سطح روي ايستگاه انجام مي شود.
قاري قرآن با اشاره به اجراي طرح ترافيك ميدان مطهري بيان داشت: اجراي اين طرح برخي مشكلات را براي اهالي و كسبه آن منطقه بوجود آورده است كه بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده عمده حصارهاي ميدان مطهري جمع آوري خواهد شد و با آسفالت شدن سطح خيابان، طرح ترافيك آن ميدان به حالت اوليه باز مي گردد و بعد از آن ساير عمليات عمراني احداث ايستگاه از طريق رمپ دسترسي به زير دال نهايي انجام خواهد گرفت.
ايشان با اشاره به اتمام تونل مكانيزه خط A مترو تا ۴ ماه آينده بيان داشت: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه TBM هم اكنون با عبور از ميدان پليس تا ۴ ماه آينده به كار خود پايان مي دهد و بعد از آن حفاري خط B مترو قم از پرديسان توسط اين دستگاه آغاز مي گردد.
001
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.