سرپرست سازمان قطار شهري قم گفت: بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده طرح ترافيك ميدان مطهري به حالت اوليه باز مي گردد. (95/6/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به احداث ۶ ايستگاه در فاز اول بهره برداري از پروژه مترو عنوان كرد: ايستگاه مترو ميدان مطهري به علت حجم ترافيكي بالا و تقاطعي بودن اين ايستگاه با كريدور منوريل و نيز خطوط آينده مترو مهمترين ايستگاه خط A قطار شهري محسوب مي گردد كه در سه طبقه ساخته خواهد شد.
وي با اشاره به پيشرفت احداث اين ايستگاه طبق برنامه زمانبندي افزود: تا كنون اين ايستگاه پيشرفت ۶۶ درصدي در بخش سازه نگهبان و دال نهايي داشته است و قسمت عمده شمع هاي سازه نگهبان نيز اجرا شده است.
سرپرست سازمان قطار شهري افزود: با مسدود شدن خيابان هدف عمليات اجراي شمع هاي ضلع غربي ايستگاه در حال اجراست و به طور همزمان عمليات زيرسازي آسفالت سطح روي ايستگاه انجام مي شود.
قاري قرآن با اشاره به اجراي طرح ترافيك ميدان مطهري بيان داشت: اجراي اين طرح برخي مشكلات را براي اهالي و كسبه آن منطقه بوجود آورده است كه بعد از اتمام سازه نگهبان و دال نهايي تا ماه آينده عمده حصارهاي ميدان مطهري جمع آوري خواهد شد و با آسفالت شدن سطح خيابان، طرح ترافيك آن ميدان به حالت اوليه باز مي گردد و بعد از آن ساير عمليات عمراني احداث ايستگاه از طريق رمپ دسترسي به زير دال نهايي انجام خواهد گرفت.
ايشان با اشاره به اتمام تونل مكانيزه خط A مترو تا ۴ ماه آينده بيان داشت: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه TBM هم اكنون با عبور از ميدان پليس تا ۴ ماه آينده به كار خود پايان مي دهد و بعد از آن حفاري خط B مترو قم از پرديسان توسط اين دستگاه آغاز مي گردد.
001
امرالهی با تأکید بر ضرورت توسعه حملونقل ریلی در خدمترسانی به میلیونها زائر در شهر قم گفت: مترو قم به عنوان یکی از اولویتهای راهبردی مدیریت شهری به سالانه 7 همت بودجه جهت تکمیل خط اول و انجام خط دوم نیازمند است.
مدیر منطقه شش شهرداری قم گفت: آخرین پلاک ایستگاه مترو معصومیه در منطقه شش شهرداری قم پس از تخریب و آزادسازی تحویل سازمان قطار شهری شد.
رئیس کمیسیون محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم اقدام مجموعه مدیریت شهری برای آغاز عملیات اجرایی خط B مترو را خدمتی ماندگار به زائران و مجاوران دانست و گفت: این پروژه عظیم نشاندهنده عزم جدی مدیریت شهری برای خدمترسانی به زائران و مجاوران کریمه اهلبیت(س) است و جای تقدیر و تشکر ویژه دارد.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.