سرپرست سازمان قطار شهري از آغاز عمليات اجرايي يكي ديگر از ايستگاههاي مترو در فاز اول بهره برداري خبر داد. (95/6/16)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به آغاز عمليات اجرايي احداث ايستگاه سوم خرداد مترو بيان داشت: ايستگاه A۱۲ در عمق حدود ۱۸ متري زمين به ابعاد ۱۲۳*۱۷ متر احداث مي گردد كه فاصله آن از ايستگاه قبلي (A۱۱) و بعدي (A۱۳) به طور متوسط حدود ۷۴۰ متر مي باشد.
معاون شهرسازي و امورزيربنائي شهرداري قم با اشاره به اتمام شناسايي معارضين محل رمپ دسترسي و تهيه نقشه ازبيلت، بيان داشت: محدوده اين ايستگاه جهت انجام انحراف ترافيك و شروع عمليات عمراني احداث آن ايستگاه، چندي پيش به پيمانكار تحويل داده شده بود و هم اكنون با نصب حصارهاي محدوده رمپ دسترسي به تراز سكو، عمليات احداث آن ايستگاه آغاز گرديده است.
وي با اشاره به عدم وجود معارضين در ايستگاه A۱۲ افزود: به علت عدم وجود معارضين در اين ايستگاه عمليات احداث شمعهاي سازه نگهبان و رمپ دسترسي آن با سرعت بيشتري نسبت به ساير ايستگاه ها پيش خواهد رفت و هم اكنون پيمانكار پروژه در حال حفر چاه هاي شمع رمپ دسترسي مي باشد.
سرپرست سازمان قطار شهري قم با اشاره به احداث اين ايستگاه به روش ماينينگ ادامه داد: احداث ايستگاه به صورت ماينينگ، كمترين مزاحمت را براي مردم از نظر مشكلات ترافيكي و محدوده محصور شده، حين اجراي عمليات عمراني ايجاد مي كند.
وي با توضيح روش ماينينگ افزود: در اين روش از طريق ايجاد يك رمپ دسترسي به محل مورد نظر قرارگيري ايستگاه زير خيابان اصلي راه پيدا مي كنيم و كليه عمليات عمراني اعم از آرماتور بندي و بتن ريزي دال نهايي، شمع هاي سازه نگهبان و ... در زير زمين و بدون ايجاد مزاحمت براي مردم انجام مي گيرد.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.