سرپرست سازمان قطار شهري از آغاز عمليات اجرايي يكي ديگر از ايستگاههاي مترو در فاز اول بهره برداري خبر داد. (95/6/16)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به آغاز عمليات اجرايي احداث ايستگاه سوم خرداد مترو بيان داشت: ايستگاه A۱۲ در عمق حدود ۱۸ متري زمين به ابعاد ۱۲۳*۱۷ متر احداث مي گردد كه فاصله آن از ايستگاه قبلي (A۱۱) و بعدي (A۱۳) به طور متوسط حدود ۷۴۰ متر مي باشد.
معاون شهرسازي و امورزيربنائي شهرداري قم با اشاره به اتمام شناسايي معارضين محل رمپ دسترسي و تهيه نقشه ازبيلت، بيان داشت: محدوده اين ايستگاه جهت انجام انحراف ترافيك و شروع عمليات عمراني احداث آن ايستگاه، چندي پيش به پيمانكار تحويل داده شده بود و هم اكنون با نصب حصارهاي محدوده رمپ دسترسي به تراز سكو، عمليات احداث آن ايستگاه آغاز گرديده است.
وي با اشاره به عدم وجود معارضين در ايستگاه A۱۲ افزود: به علت عدم وجود معارضين در اين ايستگاه عمليات احداث شمعهاي سازه نگهبان و رمپ دسترسي آن با سرعت بيشتري نسبت به ساير ايستگاه ها پيش خواهد رفت و هم اكنون پيمانكار پروژه در حال حفر چاه هاي شمع رمپ دسترسي مي باشد.
سرپرست سازمان قطار شهري قم با اشاره به احداث اين ايستگاه به روش ماينينگ ادامه داد: احداث ايستگاه به صورت ماينينگ، كمترين مزاحمت را براي مردم از نظر مشكلات ترافيكي و محدوده محصور شده، حين اجراي عمليات عمراني ايجاد مي كند.
وي با توضيح روش ماينينگ افزود: در اين روش از طريق ايجاد يك رمپ دسترسي به محل مورد نظر قرارگيري ايستگاه زير خيابان اصلي راه پيدا مي كنيم و كليه عمليات عمراني اعم از آرماتور بندي و بتن ريزي دال نهايي، شمع هاي سازه نگهبان و ... در زير زمين و بدون ايجاد مزاحمت براي مردم انجام مي گيرد.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.