ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی: مسوولان باید تصمیمات سختی در مورد منوریل بگیرند

11 شهریور 1395

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، گفت: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل می‌کرد اما امروز این اتفاق نمی‌افتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود. (تاریخ انتشار 95/6/10)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از خبرگزاری فارس احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به وضعیت منوریل اظهار کرد: منوریل چه خوب چه بد باید تمام شود؛ دو دیدگاه در مورد منوریل وجود دارد یکی اینکه تا حرم ادامه پیدا کند یا تا مصلی، و بعید است ادامه پروژه تا پردیسان اجرایی شود.

وی با اشاره به روند اجرایی پروژه منوریل خاطرنشان کرد: مسوولیت این پروژه با شورای قطار شهری به ریاست استاندار است و تاکید نمایندگان مردم و مردم قم این است که باید پروژه به هر شکلی که شده به اتمام برسد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 درصد حمل و نقل ریلی در مالزی با منوریل انجام می‌شود، افزود: در قم ایستگاه‌ها بسیار سنگین در نظر گرفته شده در حالی که در مالزی ایستگاه‌ها بسیار سبک و کوچک است و همین مساله مشکلاتی را در روند اجرایی پروژه ایجاد کرده است.

وی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، خاطرنشان کرد: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل می‌کرد اما امروز این اتفاق نمی‌افتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود.

امیرآبادی با اشاره به جزئیات نحوه آغاز پروژه منوریل در استان قم گفت: منوریل جایگزین هیچ کدام از خطوط حمل و نقلی داخل شهر نشد بلکه امکان اضافه‌ای بود که در دولت قبل به شهر قم اختصاص گرفت.

وی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو قم برقرار بوده و ربطی به منوریل ندارد، تصریح کرد: دولت قبل اعتبار ویژه‌ای به قم داد تا در کنار دیگر پروژه‌های حمل و نقل درون شهری، این پروژه را نیز در دستور کار قرار دهد که این مهم صورت گرفت اما در حال حاضر پروژه منوریل با مشکلاتی مواجه شده است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو در قم همچنان برقرار است، افزود: مجمع نمایندگان از شهردار خواسته‌اند که دستگاه TBM که خط یک را تمام کرد مشغول حفاری خط دوم شود و باید پیگیری‌های لازم در این خصوص انجام شود.

تگ ها :
آخرین اخبار

برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.


تبریک روز کارگر توسط مدیرعامل سازمان قطار شهری قم

انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.


استفاده از ظرفیت شرکت های دانش بنیان در پروژه مترو قم

معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.


تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.