نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، گفت: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل میکرد اما امروز این اتفاق نمیافتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود. (تاریخ انتشار 95/6/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از خبرگزاری فارس احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به وضعیت منوریل اظهار کرد: منوریل چه خوب چه بد باید تمام شود؛ دو دیدگاه در مورد منوریل وجود دارد یکی اینکه تا حرم ادامه پیدا کند یا تا مصلی، و بعید است ادامه پروژه تا پردیسان اجرایی شود.
وی با اشاره به روند اجرایی پروژه منوریل خاطرنشان کرد: مسوولیت این پروژه با شورای قطار شهری به ریاست استاندار است و تاکید نمایندگان مردم و مردم قم این است که باید پروژه به هر شکلی که شده به اتمام برسد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 درصد حمل و نقل ریلی در مالزی با منوریل انجام میشود، افزود: در قم ایستگاهها بسیار سنگین در نظر گرفته شده در حالی که در مالزی ایستگاهها بسیار سبک و کوچک است و همین مساله مشکلاتی را در روند اجرایی پروژه ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، خاطرنشان کرد: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل میکرد اما امروز این اتفاق نمیافتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود.
امیرآبادی با اشاره به جزئیات نحوه آغاز پروژه منوریل در استان قم گفت: منوریل جایگزین هیچ کدام از خطوط حمل و نقلی داخل شهر نشد بلکه امکان اضافهای بود که در دولت قبل به شهر قم اختصاص گرفت.
وی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو قم برقرار بوده و ربطی به منوریل ندارد، تصریح کرد: دولت قبل اعتبار ویژهای به قم داد تا در کنار دیگر پروژههای حمل و نقل درون شهری، این پروژه را نیز در دستور کار قرار دهد که این مهم صورت گرفت اما در حال حاضر پروژه منوریل با مشکلاتی مواجه شده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو در قم همچنان برقرار است، افزود: مجمع نمایندگان از شهردار خواستهاند که دستگاه TBM که خط یک را تمام کرد مشغول حفاری خط دوم شود و باید پیگیریهای لازم در این خصوص انجام شود.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.