نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، گفت: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل میکرد اما امروز این اتفاق نمیافتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود. (تاریخ انتشار 95/6/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از خبرگزاری فارس احمد امیرآبادی فراهانی با اشاره به وضعیت منوریل اظهار کرد: منوریل چه خوب چه بد باید تمام شود؛ دو دیدگاه در مورد منوریل وجود دارد یکی اینکه تا حرم ادامه پیدا کند یا تا مصلی، و بعید است ادامه پروژه تا پردیسان اجرایی شود.
وی با اشاره به روند اجرایی پروژه منوریل خاطرنشان کرد: مسوولیت این پروژه با شورای قطار شهری به ریاست استاندار است و تاکید نمایندگان مردم و مردم قم این است که باید پروژه به هر شکلی که شده به اتمام برسد.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 50 درصد حمل و نقل ریلی در مالزی با منوریل انجام میشود، افزود: در قم ایستگاهها بسیار سنگین در نظر گرفته شده در حالی که در مالزی ایستگاهها بسیار سبک و کوچک است و همین مساله مشکلاتی را در روند اجرایی پروژه ایجاد کرده است.
وی با تاکید بر اینکه مسوولان در مورد منوریل باید تصمیمات سختی بگیرند، خاطرنشان کرد: طبق طراحی مشاور، منوریل باید 18 هزار نفر ساعت را از پردیسان به قم منتقل میکرد اما امروز این اتفاق نمیافتد و منوریل بیشتر توریستی خواهد بود.
امیرآبادی با اشاره به جزئیات نحوه آغاز پروژه منوریل در استان قم گفت: منوریل جایگزین هیچ کدام از خطوط حمل و نقلی داخل شهر نشد بلکه امکان اضافهای بود که در دولت قبل به شهر قم اختصاص گرفت.
وی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو قم برقرار بوده و ربطی به منوریل ندارد، تصریح کرد: دولت قبل اعتبار ویژهای به قم داد تا در کنار دیگر پروژههای حمل و نقل درون شهری، این پروژه را نیز در دستور کار قرار دهد که این مهم صورت گرفت اما در حال حاضر پروژه منوریل با مشکلاتی مواجه شده است.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجوز خط دوم مترو در قم همچنان برقرار است، افزود: مجمع نمایندگان از شهردار خواستهاند که دستگاه TBM که خط یک را تمام کرد مشغول حفاری خط دوم شود و باید پیگیریهای لازم در این خصوص انجام شود.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.