معاون شهردار قم گفت: سعي داريم تا چهارماه آينده حفاري مكانيزه مترو قم را تكميل نموده و آغاز حفر تونل خط دوم از پرديسان را داشته باشيم. (تاریخ انتشار 95/6/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به وضعيت حفاري خط نخست مترو قم گفت: در حال حاضر بالاي ۸ كيلومتر حفاري مكانيزه خط نخست مترو قم انجام شده و كمتر از يك كيلومتر در قسمت مكانيزه باقي است.
وي با اشاره به وضعيت اجراي حفاري دستي تونل مترو خاطرنشان كرد: در قسمت دستي نيز يك كيلومتر حفاري انجام گرفته و اقدامات بعدي در اين بخش در حال انجام است.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: سعي داريم تا چهارماه آينده حفاري قسمت مكانيزه مترو قم را تكميل كنيم.
وي با بيان اينكه خط دوم مترو هم با اتفاقات ويژه اي مواجه شده است، گفت: اعتبارات فاينانسي براي خط دوم مترو قم در حال اختصاص است و مطالعات اين بخش آغاز شده است.
قاري قرآن تصريح كرد: بنا داريم تا پايان سال جاري ، بعد از خروج دستگاه TBM از تونل خط اول مترو، آغاز حفر تونل خط دوم از پرديسان را داشته باشيم.
وي گفت: اين پروژه نيز در امتداد خط منوريل از پرديسان تا فرهنگيان اجرايي مي شود و مطالعات ويژه آن در حال انجام است.
معاون شهردار قم با تاكيد بر عزم مديريت شهري براي آغاز سريعتر عمليات اجرايي خط دوم مترو گفت: اميدواريم عمليات اجرايي خط دوم را تا ابتداي سال آينده آغاز كنيم.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.