معاون شهردار قم گفت: سعي داريم تا چهارماه آينده حفاري مكانيزه مترو قم را تكميل نموده و آغاز حفر تونل خط دوم از پرديسان را داشته باشيم. (تاریخ انتشار 95/6/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به وضعيت حفاري خط نخست مترو قم گفت: در حال حاضر بالاي ۸ كيلومتر حفاري مكانيزه خط نخست مترو قم انجام شده و كمتر از يك كيلومتر در قسمت مكانيزه باقي است.
وي با اشاره به وضعيت اجراي حفاري دستي تونل مترو خاطرنشان كرد: در قسمت دستي نيز يك كيلومتر حفاري انجام گرفته و اقدامات بعدي در اين بخش در حال انجام است.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: سعي داريم تا چهارماه آينده حفاري قسمت مكانيزه مترو قم را تكميل كنيم.
وي با بيان اينكه خط دوم مترو هم با اتفاقات ويژه اي مواجه شده است، گفت: اعتبارات فاينانسي براي خط دوم مترو قم در حال اختصاص است و مطالعات اين بخش آغاز شده است.
قاري قرآن تصريح كرد: بنا داريم تا پايان سال جاري ، بعد از خروج دستگاه TBM از تونل خط اول مترو، آغاز حفر تونل خط دوم از پرديسان را داشته باشيم.
وي گفت: اين پروژه نيز در امتداد خط منوريل از پرديسان تا فرهنگيان اجرايي مي شود و مطالعات ويژه آن در حال انجام است.
معاون شهردار قم با تاكيد بر عزم مديريت شهري براي آغاز سريعتر عمليات اجرايي خط دوم مترو گفت: اميدواريم عمليات اجرايي خط دوم را تا ابتداي سال آينده آغاز كنيم.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.