ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پايان حفاري مكانيزه مترو قم ظرف ۴ ماه آينده

11 شهریور 1395

معاون شهردار قم گفت: سعي داريم تا چهارماه آينده حفاري مكانيزه مترو قم را تكميل نموده و آغاز حفر تونل خط دوم از پرديسان را داشته باشيم. (تاریخ انتشار 95/6/10)

image

    به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهر نیوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به وضعيت حفاري خط نخست مترو قم گفت: در حال حاضر بالاي ۸ كيلومتر حفاري مكانيزه خط نخست مترو قم انجام شده و كمتر از يك كيلومتر در قسمت مكانيزه باقي است.

    وي با اشاره به وضعيت اجراي حفاري دستي تونل مترو خاطرنشان كرد: در قسمت دستي نيز يك كيلومتر حفاري انجام گرفته و اقدامات بعدي در اين بخش در حال انجام است.

    معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم تصريح كرد: سعي داريم تا چهارماه آينده حفاري قسمت مكانيزه مترو قم را تكميل كنيم.

    وي با بيان اينكه خط دوم مترو هم با اتفاقات ويژه اي مواجه شده است، گفت: اعتبارات فاينانسي براي خط دوم مترو قم در حال اختصاص است و مطالعات اين بخش آغاز شده است.

    قاري قرآن تصريح كرد: بنا داريم تا پايان سال جاري ، بعد از خروج دستگاه TBM از تونل خط اول مترو، آغاز حفر تونل خط دوم از پرديسان را داشته باشيم.

    وي گفت: اين پروژه نيز در امتداد خط منوريل از پرديسان تا فرهنگيان اجرايي مي شود و مطالعات ويژه آن در حال انجام است.

    معاون شهردار قم با تاكيد بر عزم مديريت شهري براي آغاز سريع‌تر عمليات اجرايي خط دوم مترو گفت: اميدواريم عمليات اجرايي خط دوم را تا ابتداي سال آينده آغاز كنيم.

تگ ها :
آخرین اخبار

آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.