محسن رنجبر معاون شهردار قم گفت: با رايزنيهاي صورت گرفته و توجه ويژه شخصيت هاي مختلف از جمله رئيس مجلس، عمليات عمراني خط B مترو شهر قم آغاز ميشود.(تاریخ انتشار: 95/6/10)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، محسن رنجبردر خصوص پروژه مترو قم بیان داشت: پروژه مترو قم هم اكنون در زير زمين در حال اجرا شدن است، و حجم عظيم عمليات عمراني آن در ديد مردم عزيز قرار ندارد . ما به دنبال اين هستيم كه خط يك مترو قم به سرانجام برسد و پس از آن هم تجهيز مترو را شروع كنيم. كار بسيار بزرگي توسط شخصيت هاي مختلف از جمله رئيس مجلس صورت گرفته تا عمليات عمراني خط B مترو شهر قم هم آغاز شود.
رنجبر با اشاره به اهميت مترو در شهر قم گفت: مترو، يك زيرساخت فوق العاده است كه در بحث چشم انداز قم ۱۴۱۴ هم به آن اشاره شده بود، يك شهري كه به دنبال محيط زيست پايدار است، نياز به مترو دارد، مترو در جهت كاهش آلودگي هاي زيست محيطي و روان شدن ترافيك به شهر قم كمك مي كند و اين پروژه عمراني بزرگ در حال اجرا شدن است.
مردم استان قم در پنجم آذر ۱۴۰۴ از ایستگاه مترو میدان مطهری بازدید کردند و از پیشرفت پروژه و معماری داخلی آن ابراز رضایت کردند. بازدیدکنندگان خواستار راهاندازی سریع واگنها شدند و این بازدید با استقبال چشمگیری همراه بود.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه کشورمان صبح امروز به همراه مسئولان استانی و شهری قم از فاز نخست متروی این شهر در ایستگاه شهید مطهری بازدید کرد و مدیران شهری گزارشی از آخرین وضعیت این پروژه ارائه دادند.
معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه با اشاره به پیشرفتهای پروژه مترو قم گفت: وزارتخانه برای تسریع تعهدات طرف خارجی و رفع موانع بهرهبرداری، پیگیریهای لازم را انجام میدهد.
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.