مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبر داد: با بررسی های تیم فنی امکان بکارگیری پست برق نواب در هر دو پروژه مترو و منوریل ایجاد شد که این امر باعث 350 میلیارد ریال صرفه جویی در پروژه های ریلی قم شده است.(تاریخ انتشار 95/5/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، مهندس ابراهیم نیلیه اظهار کرد: با توجه به چشم انداز بهره برداری از پروژه های ریلی شهری قم، پست برق نواب با 95 درصد پیشرفت جهت تأمین برق مورد نیاز ناوگان و ایستگاه های پروژه مترو و منوریل آماده بهره برداری می باشد.
مهندس نیلیه با اشاره به داخلی بودن عمده تجهیزات پست برق نواب افزود: این پست از طریق کابل کشی به طول 7 کیلومتر برق 63 کیلو ولت را از پست بالادست گرفته و بعد از تبدیل به20 کیلو ولت وارد پروژه های مترو و منوریل می نماید.
ایشان با اشاره به اینکه این پست در مساحتی بالغ بر 1760 متر مربع احداث شده است ابراز داشت: تا کنون حدود 23550 متر کابل کشی 20 کیلوولت انجام شده است و به علت قرار گرفتن این پست در محدوده شهری و کمبود فضا از نوع GIS انتخاب و تجهیزات آن تأمین و نصب گردیده است.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به انجام مهندسی مجدد در بحث تأمین توان پروژه های ریلی قم ادامه داد: طبق قرارداد برای مترو دو پست برق و برای منوریل یک پست برق در نظر گرفته شده بود که با بررسی ها و اقدامات تیم فنی، یکی از پست های برق مترو حذف گردید و امکان تأمین برق مورد نیاز با بکارگیری پست برق نواب برای هر دو پروژه مترو و منوریل فراهم شد که این امر صرفه جویی چشمگیری به میزان حدوداً 350 میلیارد ریال را در هزینه های مربوط به تأمین توان پروژه مترو و منوریل ایجاد کرده است.
مهندس نیلیه اظهار داشت: جهت موارد خاص، یک دیزل ژنراتور در این پست پیش بینی شده است تا در صورت قطع شدن برق بالادستی بتوان قطارهای منوریل را با استفاده از برق اضطراری تا نزدیک ترین ایستگاه هدایت کرد.
مدیر عامل سازمان قطار شهري قم، برق دار شدن فاز نخست خط یک مترو را گام مهمی در جهت راه اندازی و بهره برداری از این پروژه کلان در جهت خدمت رسانی به شهروندان دانست.
انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های کارگران زحمتکش پروژه های مترو و منوریل، فرا رسیدن هفته کار و کارگر را تبریک گفت.
معاون بهره برداری سازمان قطار شهری قم: استفاده از توان و ظرفیت های شرکت های دانش بنیان و توانمند داخلی از ابتدای پروژه مترو قم تا کنون در اولویت های سازمان قطار شهری قرار داشته است.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.