ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

لزوم جذاب سازي طراحي ايستگاه هاي مترو جهت مشاركت بخش خصوصي

13 مرداد 1395

معاون عمراني استاندار قم گفت: با توجه به مشكلات مالي و هزينه بالاي اجراي ايستگاه هاي مترو، بايد در طراحي تدابيري انديشيده شود كه براي سرمايه گذاران جذاب بوده تا بتوانند با شهرداري مشاركت كرده بخشي از هزينه‌ها را تامين كنند. (تاریخ انتشار 95/5/13)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنيوز، محسن بهشتي در جلسه جانمايي برخي از ايستگاه هاي مترو قم، با اشاره به بخش هاي مختلف طراحي ايستگاه هاي مترو اظهار كرد: بايد جنبه هاي مختلف اقتصادي، اجرايي و هزينه اي در طراحي ايستگاه هاي مترو در نظر گرفته شود تا بتوان بستر مناسب اجراي آنها را در شهر ايجاد كرد.

وي با تاكيد بر اينكه اجراي ايستگاه هاي مترو نبايد باري بر روي دوش شهرداري باشد، خاطرنشان كرد: با توجه به مشكلات مالي و هزينه بالاي اجراي ايستگاه هاي مترو، بايد در طراحي تدابيري انديشيده شود كه آنها براي سرمايه گذاران جذاب بوده تا بتوانند با شهرداري مشاركت كرده و بخشي از هزينه ها را تامين كنند.

معاون امور عمراني استاندار قم كاربري هاي مختلفي كه در طراحي هاي ايستگاه هاي مترو در نظر گرفته شده را مورد توجه قرار داد و افزود: اگر شهرداري و سازمان قطار شهري بخواهند با كمك سرمايه گذار ايستگاه ها را اجرا كنند بايد بستري وجود داشته باشد كه سرمايه گذار به راحتي اين طرح را قبول كند.

وي با تاكيد بر اينكه عزم شهرداري قم بايد بر تكميل و توسعه خطوط مترو باشد، بيان كرد: اگر طراحي ايستگاه ها با ديد تجاري مورد توجه قرار گيرد، سرمايه گذار راحت تر براي ساخت آنها وارد عمل مي شود.

بهشتي با بيان اينكه برخي از ايستگاه هاي مترو، فضاهاي مناسبي براي پيش بيني فعاليت هاي اقتصادي هستند، تصريح كرد: اگر در اين زمينه پيش بيني لازم صورت گيرد در آينده مي توان كاربري هاي اقتصادي مناسبي را در اين محدوده ايجاد كرد و خدمات ويژه به مردم ارائه كرد.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.