ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

اختصاص ۶۰۰ ميليارد ريال جهت اجراي متروي شهر قم

07 مرداد 1395

مطالبات ۴ هزار ميليارد ريالي شهرداري قم و هزينه ۶۰۰ ميليارد ريالي اجراي متروي قم در سفر روز گذشته معاون رئيس جمهوري و رئيس سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور به اين شهر، اختصاص يافت. (تاریخ انتشار 95/5/6)

image

به گزارش روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، اين اعتبارات در جلسه محمد باقر نوبخت با استاندار، رئيس شوراي اسلامي شهر و شهردار قم كه در محل استانداري برگزار شد، اختصاص يافت.

استاندار قم در اين جلسه طي سخناني با اشاره به جايگاه ويژه استان قم، خواستار تخصيص اعتبارات بر اساس شاخصه هاي منحصر بفرد اين استان شد.

سيد مهدي صادقي با اشاره به مطالبات شهرداري قم از دستگاه هاي اجرايي و مراكز فرهنگي و نظامي گفت: در راستاي مديريت هرچه بهتر شهر قم تامين اين مطالبات امري ضروري است.

وي همچنين مسئله متروي قم را به عنوان يك اولويت مهم در زمينه مديريت ترافيك شهري مورد توجه قرار داد و خواستار كمك دولت براي تحقق هرچه زودتر اين طرح مهم عمراني شد.

وي همچنين خواستار مساعدت دولت براي اجراي خط B مترو حد فاصل شمال به جنوب شهر قم شد.

تخصيص مطالبات ۴ هزار ميليارد ريالي شهرداري و پرداخت ۶۰۰ ميليارد ريال جهت متروي قم در سال ۹۵ و تامين اعتبار اجراي كمربندي قم به طول ۱۱۰ كيلومتر در سال ۹۶ از جمله مصوبات اين جلسه بود.

خط مترو قم با ۱۴.۵ كيلومتر طول از قلعه كامكار تا مسجد مقدس جمكران با ۱۴ ايستگاه در حال احداث است كه در ايستگاه ميدان مطهري مركز تبادل خطوط مترو، منوريل و اتوبوس خواهد بود.

تگ ها :
آخرین اخبار

امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم


مترو و منوریل محور جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.