ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

پیشرفت فیزیکی احداث سازه 4 ایستگاه مترو طبق برنامه زمانبندی

07 مرداد 1395

مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبرداد: سرعت پیشرفت های اخیر در احدث سازه نگهبان ایستگاه های مترو در میدان مطهری، میدان کشاورز، میدان معصومیه و قلعه کامکار رضایت بخش بوده و مطابق با برنامه زمانبدی می باشد. (تاریخ انتشار 95/5/6)

image

مهندس نیلیه گفت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر با 6 ایستگاه از میدان مطهری تا قلعه کامکار (با الویت بهره برداری از ایستگاه میدان مطهری و میدان کشاورز) به بهره برداری برسد که در این راستا سازه نگهبان 4 ایستگاه از 6 ایستگاه فاز اول بهره برداری در حال احداث می باشد که عبارتند از ایستگاه میدان شهید مطهری A9، ایستگاه میدان کشاورز A13، ایستگاه میدان معصومیه A11 و ایستگاه قلعه کامکار A14.

ایشان با اشاره به پیشرفت ایستگاه مترو میدان مطهری افزود: در این ایستگاه بیش از 43 درصد پیشرفت فیزیکی در احداث سازه نگهبان داشته ایم و تا چند روز آینده بتن ریزی چند پارت از دال نهایی این ایستگاه به میزان 600 متر کعب انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اتمام بخش عمده جابجایی معارضین در ایستگاه میدان معصومیه 11 A و ایستگاه میدان کشاورز  A13  افزود: هم اکنون برای این ایستگاه ها عملیات کیج بافی  و حفاری شمع جهت بتن ریزی شمع های سازه نگهبان انجام می شود.

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: برای ایستگاه قلعه کامکار از چند سال قبل بتن ریزی بخش عمده شمع های سازه نگهبان این ایستگاه انجام شده است و تنها احداث دال نهایی و حفر ترانشه باقی مانده است.

مهندس نیلیه با اشاره به پیشرفت تونل مکانیزه مترو اظهار داشت: حفاری تونل مکانیزه مترو از مرز حفاری 8520 متر گذشته است که با احتساب مسیر 10300 متری تونل مکانیزه حدودا 1780 متر دیگر از حفاری مسیر باقی مانده است که امید داریم تا چند ماه آینده حفاری تونل مکانیزه به اتمام برسد و نیز با فعالیت کارخانه سگمنت، سگمنت تولید شده به مرز 6000 رینگ رسیده است.

منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری قم

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.