مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبرداد: سرعت پیشرفت های اخیر در احدث سازه نگهبان ایستگاه های مترو در میدان مطهری، میدان کشاورز، میدان معصومیه و قلعه کامکار رضایت بخش بوده و مطابق با برنامه زمانبدی می باشد. (تاریخ انتشار 95/5/6)
مهندس نیلیه گفت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر با 6 ایستگاه از میدان مطهری تا قلعه کامکار (با الویت بهره برداری از ایستگاه میدان مطهری و میدان کشاورز) به بهره برداری برسد که در این راستا سازه نگهبان 4 ایستگاه از 6 ایستگاه فاز اول بهره برداری در حال احداث می باشد که عبارتند از ایستگاه میدان شهید مطهری A9، ایستگاه میدان کشاورز A13، ایستگاه میدان معصومیه A11 و ایستگاه قلعه کامکار A14.
ایشان با اشاره به پیشرفت ایستگاه مترو میدان مطهری افزود: در این ایستگاه بیش از 43 درصد پیشرفت فیزیکی در احداث سازه نگهبان داشته ایم و تا چند روز آینده بتن ریزی چند پارت از دال نهایی این ایستگاه به میزان 600 متر کعب انجام خواهد شد.
وی با اشاره به اتمام بخش عمده جابجایی معارضین در ایستگاه میدان معصومیه 11 A و ایستگاه میدان کشاورز A13 افزود: هم اکنون برای این ایستگاه ها عملیات کیج بافی و حفاری شمع جهت بتن ریزی شمع های سازه نگهبان انجام می شود.
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: برای ایستگاه قلعه کامکار از چند سال قبل بتن ریزی بخش عمده شمع های سازه نگهبان این ایستگاه انجام شده است و تنها احداث دال نهایی و حفر ترانشه باقی مانده است.
مهندس نیلیه با اشاره به پیشرفت تونل مکانیزه مترو اظهار داشت: حفاری تونل مکانیزه مترو از مرز حفاری 8520 متر گذشته است که با احتساب مسیر 10300 متری تونل مکانیزه حدودا 1780 متر دیگر از حفاری مسیر باقی مانده است که امید داریم تا چند ماه آینده حفاری تونل مکانیزه به اتمام برسد و نیز با فعالیت کارخانه سگمنت، سگمنت تولید شده به مرز 6000 رینگ رسیده است.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری قم
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.