مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبر داد: انحراف ترافیک ایستگاه 11 A (میدان معصومیه) و 14 A (قلعه کامکار) جهت شروع عملیات جابجایی معارضین و احداث سازه نگهبان در محل آن ایستگاه ها اجرا شد. (تاریخ انتشار 95/4/25)
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم گفت: مطابق با سناریو فاز اول بهره برداری مترو و طبق برنامه زمانبدی بعد از آغاز عملیات اجرایی سازه نگهبان ایستگاه میدان شهید مطهری وسازه نگهبان ایستگاه مترو میدان کشاورز (13 A) هم اکنون انحراف ترافیک ایستگاه 11 A (میدان معصومیه) و A14 (قلعه کامکار) جهت شروع شروع عملیات جابجایی معارضین و احداث سازه نگهبان در محل آن ایستگاه ها اجرا شد.
ایشان ضمن قدردانی از همکاری پلیس راهور افزود: زمین این دو ایستگاه از ماه قبل جهت اجرای طرح انحراف ترافیک به پیمانکار تحویل داده شده بود که هم اکنون با همکاری پلیس راهور انحراف ترافیک آن ایستگاه ها اجرا شد.
وی بیان داشت: مجموعه شهرداری و سازمان قطار شهری سعی دارد تا با بسیج همه جانبه منابع و امکانات بتواند پروژه مترو را طبق برنامه زمانبدی جلو برد.
مهندس نیلیه با اشاره به پیشرفت ایستگاه میدان مطهری عنوان داشت: با وجود مشکلات فراوان بواسطه قرار گرفتن این ایستگاه در شلوغ ترین منطقه شهر و جود معارضین متعدد، تا کنون این ایستگاه طبق برنامه زمانبدی مشخص شده پیش رفته است و با بتن ریزی تمامی شمع ها، احداث دال نهایی در آینده نزدیک آغاز خواهد شد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به زمان بهره برداری پروژه مترو ادامه داد: طبق برنامه می باید سازه 6 ایستگاه در فاز اول بهره برداری تکمیل گردد که با عنایت به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته امید داریم بتوانیم تا اواخر سال آینده فاز اول مترو را به بهره برداری برسانیم.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری قم
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.