مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم خبر داد: عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان کشاورز طبق برنامه زمانبدی آغاز گردید. (تاریخ انتشار 95/4/22)
مدیر عامل سازمان قطار شهری قم گفت: مطابق با سناریو فاز اول بهره برداری مترو و طبق برنامه زمانبدی بعد از آغاز عملیات اجرایی سازه نگهبان ایستگاه میدان شهید مطهری، عملیات اجرایی سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان کشاورز (A13) نیز آغاز گردید.
مهندس نیلیه بیان کرد: ماه گذشته زمین این ایستگاه به پیمانکار تحویل داده شد و هم اکنون قسمت عمده معارضین این ایستگاه جابجا شده است.
ایشان با اشاره به اینکه روش احداث ایستگاه A13 به صورت ماینینگ می باشد اظهار داشت: پیمانکار از چندی پیش طرح انحراف ترافیک این ایستگاه را اجرا نموده است و با نصب بیش از 250 متر حصار و نرده تردد لاین سمت چپ محل این کارگاه را به صورت دوطرفه اجرا کرده است که در آینده نزدیک کل محوطه کارگاه محصور خواهد شد.
وی با اشاره به توافق انجام شده با پلیس راهور جهت اجرای طرح ترافیک ایستگاه های A11 و A14 افزود: با عنایت به توافق انجام شده در چند روز آینده عملیات اجرایی سازه نگهبان ایستگاه های A11 و A14 (ایستگاه میدان معصومیه و قلعه کامکار) نیز آغاز می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به زمان بهره برداری پروژه مترو ادامه داد: طبق برنامه می باید سازه 6 ایستگاه در فاز اول بهره برداری تکمیل گردد که با عنایت به تلاش ها و برنامه ریزی های صورت گرفته امید داریم بتوانیم تا اواخر سال آینده فاز اول مترو را به بهره برداری برسانیم.
مهندس نیلیه با اشاره به حفر تونل مکانیزه تا متراژ 8400 متر عنوان داشت: جهت تأمین 130 واگن مورد نیاز برای بهره برداری مترو در حال رایزنی با شرکت های داخلی و خارجی هستیم تا بتوانیم این واگن ها را با حداکثر کیفیت مشخصات فنی و حداقل قیمت تأمین نماییم.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری قم
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.