مهندس نیلیه مدیرعامل سازمان قطار شهری خبرداد: عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان شهید مطهری بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.( تاریخ انتشار 95/4/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس نیلیه عنوان داشت: هم اکنون عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان شهید مطهری با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا می باشد.
ایشان با اشاره به اتمام جابجایی معارضین ایستگاه مترو شهید مطهری افزود: کیج بافی شمع های سازه نگهبان به اتمام رسیده است و تا کنون بیش از 54 شمع بتن ریزی گشته است که با احتساب برنامه زمانبندی تا هفته دیگر عملیات احداث دال نهایی آغاز می شود.
ایشان با اشاره به بهره برداری از فاز اول خط A مترو اظهار داشت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری، مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر از میدان شهید مطهری تا منطقه قلعه کامکار با 6 ایستگاه که به ترتیب عبارتند از ایستگاه مطهری، ایستگاه سعیدی، ایستگاه معصومیه، ایستگاه سوم خرداد، ایستگاه کشاورز و ایستگاه کامکار، به بهره برداری برسد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: در حال رایزنی با شرکت های داخلی و خارجی جهت تهیه 130 واگن برای خط A مترو هستیم و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه دیگر قرارداد تأمین واگن ها را نهایی کنیم.
مهندس نیلیه با اشاره به شروع جابجایی معارضین ایستگاه A13 (میدان کشاورز)، جهت آغاز عملیات عمرانی احداث آن ایستگاه ادامه داد: در فاز نخست بهره برداری احداث ایستگاه های A9(میدان مطهری) و A13(میدان کشاورز) در الویت نخست قرار دارند که همزمان با آن احداث ایستگاه های A14، A12، A11 و 10A صورت می پذیرد.
وی افزود: هم اکنون دستگاه حفاری TBM با حفاری تجمعی 8300 متر، در نزدیکی میدان پلیس قرار دارد و با روال کنونی تا چند ماه دیگر حفاری تونل مکانیزه مترو به پایان می رسد.
منبع: واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.