مهندس نیلیه مدیرعامل سازمان قطار شهری خبرداد: عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان شهید مطهری بیش از 30 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.( تاریخ انتشار 95/4/20)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، مهندس نیلیه عنوان داشت: هم اکنون عملیات احداث سازه نگهبان ایستگاه مترو میدان شهید مطهری با پیشرفت فیزیکی 30 درصدی طبق برنامه زمانبندی در حال اجرا می باشد.
ایشان با اشاره به اتمام جابجایی معارضین ایستگاه مترو شهید مطهری افزود: کیج بافی شمع های سازه نگهبان به اتمام رسیده است و تا کنون بیش از 54 شمع بتن ریزی گشته است که با احتساب برنامه زمانبندی تا هفته دیگر عملیات احداث دال نهایی آغاز می شود.
ایشان با اشاره به بهره برداری از فاز اول خط A مترو اظهار داشت: طبق برنامه فاز اول بهره برداری، مقرر است مسیری به طول حدوداً 5 کیلومتر از میدان شهید مطهری تا منطقه قلعه کامکار با 6 ایستگاه که به ترتیب عبارتند از ایستگاه مطهری، ایستگاه سعیدی، ایستگاه معصومیه، ایستگاه سوم خرداد، ایستگاه کشاورز و ایستگاه کامکار، به بهره برداری برسد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: در حال رایزنی با شرکت های داخلی و خارجی جهت تهیه 130 واگن برای خط A مترو هستیم و امیدواریم بتوانیم تا چند ماه دیگر قرارداد تأمین واگن ها را نهایی کنیم.
مهندس نیلیه با اشاره به شروع جابجایی معارضین ایستگاه A13 (میدان کشاورز)، جهت آغاز عملیات عمرانی احداث آن ایستگاه ادامه داد: در فاز نخست بهره برداری احداث ایستگاه های A9(میدان مطهری) و A13(میدان کشاورز) در الویت نخست قرار دارند که همزمان با آن احداث ایستگاه های A14، A12، A11 و 10A صورت می پذیرد.
وی افزود: هم اکنون دستگاه حفاری TBM با حفاری تجمعی 8300 متر، در نزدیکی میدان پلیس قرار دارد و با روال کنونی تا چند ماه دیگر حفاری تونل مکانیزه مترو به پایان می رسد.
منبع: واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.
بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از فاز دوم خط اول مترو قم با همراهی اعضای شورای شهر انجام شد؛ در این بازدید آخرین وضعیت پروژه بررسی و بر همکاری پلیس و شهرداری برای تسریع بهرهبرداری و ارتقای ایمنی ترافیک شهری تأکید شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت حقوق کارگران و بیمهشدگان، برمساعدت و لزوم نظارت دقیق و شفاف بر پرداختهای قانونی پیمانکاران تاکید کرد.