مدیر عامل سازمان قطار شهری قم اظهار داشت: برای حفظ زیبایی، پاکیزگی محیط شهر و پیشگیری از مشکلات ترافیکی بیش از 8000 متر نوار نقاله جهت انتقال مواد حفاری شده از داخل تونل به بیرون نصب شده است.(95/4/15)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم مهندس ابراهیم نیلیه گفت: با وجود امکان انتقال مواد حفاری شده تونل مترو از مسیری نزدیک تر، بابت حفظ زیبایی و پاکیزگی محیط شهر و مباحث ترافیکی، بیش از 8000 متر نوار نقاله نصب شده است.
ایشان ادامه اداد: هم اکنون دستگاه TBM در محدوده بلوار دل آذر و حوالی میدان پلیس قرار دارد و این امکان برای ما وجود داشت که مواد حفاری شده را از طریق کارگاه میدان شهید مطهری خارج نماییم ولی با عنایت به مباحث زیست محیطی و حفظ پاکیزگی شهری و پیشگیری از مشکلات ترافیکی، این مواد را از منطقه قلعه کامکار خارج می کنیم تا از آنجا توسط کامیون ها به محل مخصوص تخلیه نخاله منتقل شوند.
مهندس نیلیه بیان داشت: با وجود افزایش هزینه های سنگین تعمییر و نگهداری نوار نقاله به ازای این افزایش مسیر، رضایت و آرامش شهروندان محترم در خصوص عملیات عمرانی احداث مترو قم در الویت نخست کاری سازمان قطار شهری قرار دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به گل و لای بودن مواد حفاری شده تونل مترو عنوان داشت: مواد حفاری شده تونل به صورت ِگل از دستگاه TBM خارج می شود و این مساله باعث ریزش آنها از بار کامیون ها در مسیر حمل به محل تخلیه اصلی نخاله ها می شود که این موضوع برخی نارضایتی ها را برای شهروندان محترم در منطقه قلعه کامکار و خیابان حضرت معصومه س ایجاد کرده است و ما نیز ضمن عرض معذرت بابت مشکلات پیش آمده سعی داریم تا با اخذ تدابیر مختلف ریزش مواد را به حدقل برسانیم.
منبع: واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.