مدیر عامل سازمان قطار شهری قم اظهار داشت: برای حفظ زیبایی، پاکیزگی محیط شهر و پیشگیری از مشکلات ترافیکی بیش از 8000 متر نوار نقاله جهت انتقال مواد حفاری شده از داخل تونل به بیرون نصب شده است.(95/4/15)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم مهندس ابراهیم نیلیه گفت: با وجود امکان انتقال مواد حفاری شده تونل مترو از مسیری نزدیک تر، بابت حفظ زیبایی و پاکیزگی محیط شهر و مباحث ترافیکی، بیش از 8000 متر نوار نقاله نصب شده است.
ایشان ادامه اداد: هم اکنون دستگاه TBM در محدوده بلوار دل آذر و حوالی میدان پلیس قرار دارد و این امکان برای ما وجود داشت که مواد حفاری شده را از طریق کارگاه میدان شهید مطهری خارج نماییم ولی با عنایت به مباحث زیست محیطی و حفظ پاکیزگی شهری و پیشگیری از مشکلات ترافیکی، این مواد را از منطقه قلعه کامکار خارج می کنیم تا از آنجا توسط کامیون ها به محل مخصوص تخلیه نخاله منتقل شوند.
مهندس نیلیه بیان داشت: با وجود افزایش هزینه های سنگین تعمییر و نگهداری نوار نقاله به ازای این افزایش مسیر، رضایت و آرامش شهروندان محترم در خصوص عملیات عمرانی احداث مترو قم در الویت نخست کاری سازمان قطار شهری قرار دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری با اشاره به گل و لای بودن مواد حفاری شده تونل مترو عنوان داشت: مواد حفاری شده تونل به صورت ِگل از دستگاه TBM خارج می شود و این مساله باعث ریزش آنها از بار کامیون ها در مسیر حمل به محل تخلیه اصلی نخاله ها می شود که این موضوع برخی نارضایتی ها را برای شهروندان محترم در منطقه قلعه کامکار و خیابان حضرت معصومه س ایجاد کرده است و ما نیز ضمن عرض معذرت بابت مشکلات پیش آمده سعی داریم تا با اخذ تدابیر مختلف ریزش مواد را به حدقل برسانیم.
منبع: واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.