ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

پيش بيني خريد ۱۰۰ واگن براي خط اول متروي قم

06 تیر 1395

دكتر عليرضا قاري قرآن معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم از پيش بيني خريد ۱۰۰ واگن براي خط A متروي قم خبر داد. (تاریخ انتشار 95/4/6)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری به نقل از شهرنيوز، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به وضعيت پروژه مترو اظهار كرد: خوشبختانه پروژه متروي قم از وضعيت مطلوبي برخوردار است و حفاري بخش زيادي از خط A اين پروژه صورت گرفته است.

وي با بيان اينكه خط A مترو قم در دو فاز در حال اجرا است، تصريح كرد: حفاري فاز نخست پروژه به طور كامل انجام شده و مراحل حفاري فاز دوم نيز در حال انجام است.

معاون شهردار قم با بيان اينكه فاز نخست مترو از ايستگاه قلعه كامكار تا ايستگاه ميدان مطهري است، خاطرنشان كرد: فاز نخست پروژه به طول ۴.۷ كيلومتر داراي ۶ ايستگاه است.

وي با بيان اينكه طبق برنامه ريزي انجام شده ، شهرداري قم سعي دارد در افق ۹۶، فاز نخست پروژه مترو را راه اندازي كند، خاطرنشان كرد: در فاز نخست سه ايستگاه از ۶ ايستگاه افتتاح مي شود و مابقي در حد اسكلت به مرور تكميل خواهد شد.

قاري قرآن با اشاره به پيش بيني خريد ۱۰۰ واگن براي پروژه مترو، افزود: در صدد هستيم ظرف دو ماه آينده قرارداد خريد اين واگن ها را منعقد كنيم كه اگر اين كار صورت گيرد تا پايان سال ۹۶ پروژه راه اندازي مي‌شود.

وي با اشاره به اعتبار پيش بيني شده براي تكميل خط A  مترو تصريح كرد: خط A بين ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ ميليارد تومان اعتبار نيازمند است كه در فاز نخست ۵۰۰ ميليارد تومان اعتبار هزينه خواهد شد.

تگ ها :
آخرین اخبار

امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.


مترو قم در مقایسه با سایر شهرها

معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.


کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم

معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها،  شاهد کاهش قابل توجه هزینه های  اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.


وزارت کشور متولّی تأمین ناوگان مترو های کشور

مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم به‌منظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همه‌جانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.


عدم مالکیت شهرداری قم در مورد دستگاه حفاری(TBM)

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.


مترو قم همگام با توسعه شهر هوشمند

مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.


بررسی مسائل مرتبط با خط 1 مترو قم

به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.


مترو قم نماد فعالیت جهادی وانقلابی

مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.


انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم

انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکان‌سنجی ادامه طرح منوریل قم


مترو و منوریل محور جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم

جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.