در مسابقات فوتسال جام رمضان شهرداري قم جام شهداي مدافع حرم، چهارشنبه شنبه تیم فوتسال سازمان قطار شهری قم در مصافی پر گل تیم سازمان حمل و نقل و ترافیک را با نتیجه 6 بر 3 پشت سر گذاشت. (تاریخ انتشار 95/4/3)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، در دیداری که چهارشنبه شب مورخ 2/4/95 بین تیم های فوتسال سازمان قطار شهری و سازمان حمل و نقل و ترافیک برگزار شد، سازمان قطار شهری با نتیجه 6 بر 3 حریف خود سازمان حمل و نقل و ترافیک را پشت سر گذاشت.
در این دیدار، 9 بار دروازه های تیم ها گشود شدکه سازمان قطار شهری در این بین توانست با استفاده از فرصت ها 6 گل بر دروازه تیم حریف وارد کند.
گروه بندي مسابقات فوتسال جام رمضان يادبود شهداي مدافع حرم به اين شرح است:
گروه A: سازمان آتش نشاني، سازمان پاركها، سامانه 137، منطقه يك، منطقه چهار
گروه B: منطقه 2، سازمان توسعه و عمران، منطقه 3، سازمان پسماند، منطقه هشت
گروه C: ميادين، منطقه پنج، آرامستانها، منطقه 6، شهرداري مركز
گروه D: اداره كل حراست، شهرداري منطقه هفت، حوزه شهردار، سازمان قطارشهري، معاونت حمل و نقل
بازدید معاون برنامهریزی و سرمایه انسانی شهرداری قم از تجهیزات و زیرساختهای مترو، تازهترین ارزیابیها از روند آمادهسازی برای آغاز بهرهبرداری خط نخست را ارائه داد و ضرورت تکمیل ملزومات عملیاتی پروژه را برجسته کرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.