محدرضا انگشت باف مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش مهندسان متخصص مرتبط با پروژه های این مجموعه، روز مهندس را به تمامی دست اندرکاران تبریک گفت.
"به نام خداوند مهندس هستیبخش"
همکاران گرامی و مهندسان عزیز در مجموعه پروژه های سازمان حمل و نقل ریلی قم، فرارسیدن روز مهندس و بزرگداشت فیلسوف عظیم الشان، خواجه نصیر الدین طوسی را به همه شما فرهیختگان خلاق و پرتلاش حوزه قطارشهری تبریک عرض میکنم.
در جهان چیزی گرانبهاتر از انسان و در انسان چیزی گرانبهاتر از اندیشه نیست. بعد از عظمت هستی و زیباییهای خالق آنچه ساخته بشر است و نظرها را به خود جلب مینماید، هُنر تلفیق اندیشه و خلاقیت مهندس است که شکوه هر سرزمین مدیون دست توانای اوست.
امروز روز تجلیل از تلاشهای بیوقفه شماست؛ تلاشهایی که شاید گاها در معرض دید عموم واقع نشود اما در پسزمینه هر پروژه موفق، هر خط ریلی امن و هر نوآوری در صنعت حمل و نقل، نقش بیبدیلی ایفا میکند.
باشد که با همدلی و همکاری بیشتر، گامهای بلندتر و مستحکم تری در راستای ارتقای صنعت حمل و نقل ریلی و خدمت به زائرین و مجاورین حرم کریمه اهل بیت (س)، برداریم.
روز مهندس بر همه شما مبارک باد؛ برایتان سلامتی، موفقیت و شادکامی آرزومندم.
محمدرضا انگشت باف
مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی قم"
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر پیگیری وزارت کشور برای تأمین واگنهای خط یک مترو، از تصویب احیای خط دوم متروی قم در شورای ترافیک با هدف خدمت رسانی به نقاط پرجمعیت شهر قم خبر داد.