انگشت باف مدیر عامل سازمان قطار شهري قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش های فعالان عرصه صنعت به ویژه صنایع مرتبط با پروژه های مترو و منوریل، روز دهم تیر ماه را که به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری گردیده را تبریک گفت.
 
                                                                
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم؛ متن پیام مدیر عامل سازمان قطار شهری به این شرح است:
صنعت موتور محرکه اقتصاد و دروازه توسعه کشورهاست و استفاده از ظرفیت صنایع، بهترین راهکار بومی برای پیشرفت، آبادانی و رفاه اجتماعی است، لذا صنعتگران و جهادگران این عرصه مهم، نقش اساسی و محوری در این مسیر را ایفا میکنند.
در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری(مدظله العالی)، جهش تولید با مشارکت مردم نامگذاری گردیده است ، صنایع کشور سهم بسیار زیادی در تحقق این شعار، خواهند داشت، چه بسا در سالهای اخیر نیز با وجود شرکت های توانمند ایرانی، بخشی از صنعت مترو سازی در کشور بومی گردیده و اکنون این صنایع، نقش کلیدی در توسعه پروژه های کلان حمل و نقل ریلی را دارند.
اینجانب ضمن آرزوی سلامتی و توفیق روز افزون برای تمامی" کارگران و صنعتگران زحمتکش کشور” ، این روز را به تمامی صنعتگران عزیز و فعالان حوزه صنعت کشور به ویژه همکاران زحمتکش خود در صنعت حمل و نقل ریلی درون شهری تبریک میگویم.
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری قم، شرکت هایی که تا کنون با این سازمان همکاری داشته اند و رضایت نسبی از عملکردشان وجود دارد به شرح ذیل اعلام می گردد:
_ شرکت زعیم( تولید کننده سامانه رادیوئی و بی سیم)
_ شرکت ایرید( تولید کننده سوزن و کراس اور)
_ شرکت مصپا( تولید کننده قطعات و یراق آلات شبکه توزیع برق)
_ شرکت صاپا( تولید کننده سامانه سیگنالینگ)
_ شرکت سیمکو( تولید کننده سیم و کابل)
_ شرکت تابش تابلو( تولید کننده تابلوهای برق)
_ شرکت فتحی الماس( تولید کننده پله برقی)
_ شرکت ایران ترانسفو( تولید کننده ترانسفورهای شبکه برق) 
_ شرکت نورندا سیستم( تولید کننده سامانه های کنترل و اعلام حریق) 
_ شرکت پویا راد ایرانیان( تولید کننده موانع انتهایی خطوط ریلی)
_ شرکت نوآوران برق آریا( تولید کننده تابلوهای برق) 
_ شرکت آسانبر کاران عرشیان( تولید کننده آسانسور)
_ جهاد دانشگاهی علم و صنعت( تولید کننده رکتیفایرهای پست های برق) 
_ جهاد دانشگاهی خواجه نصیرالدین طوسی( تولید کننده UPS و شارژر)
 
                                                                                                            
                                                    رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
 
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
 
                                                                                                            
                                                    معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
 
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
 
                                                                                                            
                                                    بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
 
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
 
                                                                                                            
                                                    نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
 
                                                                                                            
                                                    مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
 
                                                                                                            
                                                    تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.