عملیات اجرایی تکمیل ایستگاه منوریل میدان مطهری جهت بهره برداری آزمایشی از پروژه کلید خورد.(95/3/3)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، ابراهیم نیلیه گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده که منوریل تا اواخر سال 95 به مرحله مسافرگیری آزمایشی برسد و در همین راستا می باید ایستگاه های فرهنگیان، رضوی و مطهری در مسیر این پروژه از عوارضی کاشان تا میدان مطهری به طول 4.7 کیلومتر تکمیل گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اظهار داشت: هم اکنون ایستگاه مطهری و فرهنگیان درحال انجام عملیات عمرانی می باشند.
ایشان ادامه داد: ایستگاه منوریل میدان مطهری مهمترین ایستگاه این پروژه می باشد که محل تلاقی با خط A مترو است. این ایستگاه به دلیل جانمایی در کنار مسیر رودخانه دارای طراحی و معماری خاص بوده و در سه طبقه زیرزمین، همکف و تراز سکو اجرا خواهد شد.
وی افزود: سعی شده است طراحی این ایستگاه به دلیل قرار گرفتن در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد امام حسن عسکری (ع) با بافت اسلامی ایرانی اطراف خود همخوانی داشته باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری بیان داشت: همزمان با تکمیل مسیر و ایستگاه های این پروژه، موضوع تأمین ناوگان مورد نیاز جهت بهره برداری آزمایشی در حال پیگیری و انجام می باشد.
استاندار قم با اشاره به اینکه فاز نخست متروی قم در انتظار تامین واگن است، گفت: پروژه منوریل از ابتدا اقتصادی نبوده است، اما حذف آن در دستور کار نیست.
معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم با اشاره به پیشرفت چشمگیر پروژه متروی قم، از آمادگی کامل بخش شهری خط A برای بهرهبرداری خبر داد و گفت: خط A متروی قم از منطقه قلعه کامکار در ابتدای جاده جعفریه آغاز شده است و تا جمکران ادامه دارد.
شهردار قم با تاکید بر لزوم تأمین واگن متروی قم گفت: مسائلی همچون تأمین واگن مترو، تخصیص اوراق مشارکت، بهروزرسانی تجهیزات آتشنشانی و نوسازی ناوگان اتوبوسرانی از موضوعات اساسی شهر قم است.
به دنبال اتمام فاز نخست عملیات عمرانی ایستگاه مترو نکویی و تکمیل عملیات عمرانی، بلوار شهید روحانی بازگشایی شد.
شهرداری قم بهعنوان نخستین کارفرما در حوزه متروی شهری، در مسیر توسعه ناوگان ریلی خود گام بلندی برداشته و در آستانه نهاییسازی قرارداد خرید واگن مترو با شرکت واگنپارس مپنا اراک است.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.