عملیات اجرایی تکمیل ایستگاه منوریل میدان مطهری جهت بهره برداری آزمایشی از پروژه کلید خورد.(95/3/3)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، ابراهیم نیلیه گفت: طبق برنامه ریزی های انجام شده مقرر شده که منوریل تا اواخر سال 95 به مرحله مسافرگیری آزمایشی برسد و در همین راستا می باید ایستگاه های فرهنگیان، رضوی و مطهری در مسیر این پروژه از عوارضی کاشان تا میدان مطهری به طول 4.7 کیلومتر تکمیل گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری اظهار داشت: هم اکنون ایستگاه مطهری و فرهنگیان درحال انجام عملیات عمرانی می باشند.
ایشان ادامه داد: ایستگاه منوریل میدان مطهری مهمترین ایستگاه این پروژه می باشد که محل تلاقی با خط A مترو است. این ایستگاه به دلیل جانمایی در کنار مسیر رودخانه دارای طراحی و معماری خاص بوده و در سه طبقه زیرزمین، همکف و تراز سکو اجرا خواهد شد.
وی افزود: سعی شده است طراحی این ایستگاه به دلیل قرار گرفتن در محدوده حرم مطهر حضرت معصومه (س) و مسجد امام حسن عسکری (ع) با بافت اسلامی ایرانی اطراف خود همخوانی داشته باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری بیان داشت: همزمان با تکمیل مسیر و ایستگاه های این پروژه، موضوع تأمین ناوگان مورد نیاز جهت بهره برداری آزمایشی در حال پیگیری و انجام می باشد.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.
تابلوی هنری منحصربهفردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا بهعنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حملونقل ریلی بدرخشد.
بازدید رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان قم از فاز دوم خط اول مترو قم با همراهی اعضای شورای شهر انجام شد؛ در این بازدید آخرین وضعیت پروژه بررسی و بر همکاری پلیس و شهرداری برای تسریع بهرهبرداری و ارتقای ایمنی ترافیک شهری تأکید شد.
مدیرکل تأمین اجتماعی استان قم با اشاره به اهمیت حقوق کارگران و بیمهشدگان، برمساعدت و لزوم نظارت دقیق و شفاف بر پرداختهای قانونی پیمانکاران تاکید کرد.
شهردار قم گفت: با تلاش همکارانم در شورای شهر و سازمان قطار شهری، ۲ دستگاه TBM با قطر ۶ متر برای حفاری خط دوم مترو وارد قم شد.