مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، صبح روز دوشنبه مورخ1402/7/10 در جلسه بررسی مسائل مترو قم با حضور رئیس شورای اسلامی شهر قم، شهردار قم، مدیر عامل سازمان قطار شهری قم و جمعی از مدیران ارشد قرار گاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) به میزبانی فرمانده سپاه استان قم برگزار گردید.
این جلسه که در آستانه میلاد پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق (ع) برگزار گردید، امید آفرینی و بیان اهمیت فعالیت های انجام شده در پروژه مترو قم در شرایط تحریم کشور و تبدیل آن به فرصت با استفاده از ظرفیت و توانمندیهای داخلی به عنوان یک الگو در سطح ملی می تواند باعث ایجاد انگیزه مضاعف برای جوانان و تولید کنندگان داخل کشور شود.
سردار موحد فرمانده سپاه استان قم در این جلسه با تقدیر از زحمات مسئولین شهری و همچنین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در پیشبرد پروژه ملی مترو قم، آن را دستاوردی بزرگ برای شهر مقدس قم دانست که میتواند به عنوان خدمتی بزرگ در اختیار شهروندان و زائرین کریمه اهل بیت(س) قرار گیرد.
در پایان جلسه نیز بر راه اندازی فاز نخست پروژه و پیگیری هر چه سریعتر واگن های مترو تأکید و مقرر گردید تمام موانع و مشکلات پیش رو، با هم افزایی طرفین قرارداد، مرتفع گردد.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.