ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

منوریل قم الگوی کشوری می‌شود

29 اردیبهشت 1395

مدیر عامل سازمان قطار شهری قم در بازدید از چهارمین نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل، منوریل  قم را پروژه‌ای قابل دفاع و تاثیرگذار دانست. (95/2/28)

image

به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از تین نیوز، ابراهیم نیلیه قضاوت‌های موجود درباره منوریل را زودهنگام و در برخی موارد غیرواقعی خواند: برای اینکه بگوییم منوریل خوب است یا بد، فعلا زود است چون ما یک روش جدید جابه‌جایی را وارد ایران کرده‌ایم که هنوز کاملا اجرایی نشده است.

نیلیه با گریزی به رسانه‌ها و اخبار 20 سال پیش درباره متروی تهران، قضاوت‌های امروز درباره منوریل را طبیعی می‌داند، چراکه آن سال‌ها بسیاری می‌گفتد مترو حطرناک است و آدم دلش نمی‌خواهد زیر زمین برود و ... .

به اعتقاد او منوریل یک سری محاسن جدی دارد، از جمله اینکه نسبتا بی‌صداست، یعنی در حالت عادی حرکت، صدای تولید شده از منوریل 75 دسیبل است، اما مترو 200 تا 300 دسیبل صدا ایجاد می‌کند. همچنین منوریل لرزش ندارد و به دلیل اینکه روی زمین است، مسافر احساس خفقان ندارد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با بیان اینکه اطمینان دارد تا 15 سال دیگر، بیشتر کلان‌شهرهای کشور منوریل خواهند داشت و منوریل قم سرالگوی سایر شهرها خواهد شد، منوریل را یک وسیله پیشرفته برای جابه‌جایی مسافر و استفاده توریستی خواند که البته یک اشتباه در آغاز کارش کمی وضعیت را سخت کرده است: متاسفانه در زمان آغاز کار، به اشتباه پروژه را از آخر خط شروع کرده‌اند چون این مسیر راحت‌تر و کم‌مسافرتر بوده است.

به اعتقاد او اگر از اول مسیر درست تعیین شده و کار منوریل از پردیسان آغاز می‌شد، حالا شهروندان مسیر ده کیلومتری پردیسان تا حرم را به‌جای 45 دقیقه در ده دقیقه و با آسایش بسیار بالایی طی می‌کردند.

نیلیه درباره تاثیر وضعیت فعلی کشور پس از اجرای برجام بر فعالیت تخصصی آنها می‌گوید تا پیش از این نمی‌توانستند از کشورهای اروپایی و حتی ژاپن، چک و ... ارتباطی برقرار کنند و آنها نه تنها برای سرمایه‌گذاری نمی‌آمدند که حتی قطعه هم به شرکت‌های ایرانی نمی‌فروختند؛ اما حالا بسیاری از کشورهای اروپایی و ژاپنی در چندماه گذشته آمده‌اند و مذاکراتی داشته‌اند که از این بازار سهمی ببرند.

تگ ها :
آخرین اخبار

مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.