با حکم سرپرست سازمان قطار شهری شهرداری قم، مهدی پور حیدر شیرازی به عنوان مدیر پروژه منوریل سازمان قطار شهری شهرداری قم منصوب شد. (تاریخ انتشار1402/02/12)
به گزارش واحد خبر سازمان قطارشهری شهرداری قم، در متن حکم سرپرست سازمان قطار شهری به مهدی پور حیدر شیرازی آمده است:
به موجب اين ابلاغ و با حفظ سمت فعلي جنابعالي را بعنوان "مدير پروژه منوريل" منصوب مي نمايم. اميد است با استعانت از ذات اقدس باريتعالي و در ظل توجهات حضرت بقيه ا...الاعظم(ع) و در راستاي اجراي منويات مقام معظم رهبري(مدظله العالي) با تمام توان در بهره گيري از استعدادهاي بالقوه و نيروهاي متعهد و متخصص و با بسط و گسترش فضائي مملو از خودباوري، تكيه بر خرد جمعي و هماهنگي و تعاملات لازم با ساير حوزهها اهتمام ورزيده و با پايبندي به تعهد و تعالي سازماني، موجبات پيشرفت در راستاي دستيابي به اهداف عاليه را فراهم آورده و خدمت صادقانه و خالصانه به زائرين و مجاورين كريمه اهلبيت(س) را نصب العين خود قرار دهيد.
مهندس مهدی پور حیدر شیرازی پیش از این رئیس اداره نظارت سازمان قطار شهری بوده است که با حفظ سمت، مسئولیت جدید به ایشان واگذار گردید.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: بر اساس برنامهریزی انجامشده و با دستور شهردار قم، بخش نخست فاز دوم با هدف بومیسازی و استفاده حداکثری از توان داخلی تا مهر ۱۴۰۷ به بهرهبرداری خواهد رسید
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.