دکتر دهناد: ادامه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران جزو اولویت های سازمان قطار شهری باشد. ( تاریخ انتشار 1402/01/29)
به گزارش واحد خبر سازمان قطار شهری شهرداری قم، روز سه شنبه مورخ 1402/01/29 دومین جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در سال جدید در سالن جلسات سازمان قطار شهری برگزار گردید.
در ابتدای این جلسه محمدرضا انگشت باف، سرپرست سازمان قطار شهری قم و عضو هیأت مدیره ضمن ارائه گزارش از پیشرفت و وضعیت کنونی پروژه های مترو و منوریل، مشکلات و موانع پیش رو را تشریح نمود و برنامه های اجرایی سال 1402 را نیز مورد بحث و بررسی قرار داد.
در ادامه جلسه دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم و ناظر شورا در سازمان، با ارزیابی مثبت از پیشرفت های صورت گرفته، بر ادامه و تکمیل فاز دوم خط یک مترو قم تا مسجد مقدس جمکران به منظور ارتقاء خدمات رسانی به شهروندان قمی و زائرینی که از سایر نقاط به قصد زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه ( سلام الله علیها) و نمازگزاردن در مسجد مقدس جمکران وارد شهر قم می شوند تأکید نمود.
اعضای کمیسیون نظارت شورای شهر قم از پروژه فاز دوم خط یک مترو بازدید و بر لزوم هماهنگی همهجانبه دستگاههای ذیربط برای تسریع در پیشرفت این طرح مهم حملونقلی تأکید کردند.
شهردار قم در نشستی راهبردی با مدیران ارشد گروه مپنا، راهکارهای عملیاتی تأمین واگنهای مترو و توسعه خطوط حملونقل ریلی این کلانشهر را بررسی کرد.
شهردار قم بر لزوم تلاش همه جانبه برای تکمیل فاز دوم متروی قم برای اتصال حرم مطهر به مسجد مقدس جمکران تا سال ۱۴۰۷ تاکید کرد.
دکتر عظیمی شهردار قم از مجموعه دپو و پارکینگ خط یک متروی قم بازدید کرد.
اولین جلسه هیئت مدیره سازمان حمل و نقل ریلی به ریاست دکتر عظیمی و با حضور تمامی اعضاء در سالن جلسات این سازمان، برگزار شد.
با هدف تسریع در بهرهبرداری خط Aمترو قم مصوبه یک رام ۵ واگنه از شرکت واگنسازی پارس وابسته به شرکت مپنا، در یکصد و هفتادمین جلسه رسمی شورای اسلامی شهر قم مورد بررسی قرار گرفت.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: انتظار داریم که امسال واگنهای متروی قم تامین شده و خط نخست متروی قم راهاندازی شود.
پس از سالها تاخیر، حاشیهسازی و دو بار حذف از دستور کار، خط دوم متروی قم بار دیگر بهطور جدی روی میز تصمیمگیری قرار گرفت و اینبار با تأیید شورای عالی ترافیک کشور همراه شد؛ پروژهای ۲۸ کیلومتری در محور شمال-جنوب که با ۲۱ ایستگاه قرار است در صورت بازشدن گرههای چندین ساله اداری و مدیریتی و اعتباری، به یکی از اساسیترین نیازهای کلانشهر قم پاسخ دهد: حملونقل انبوهبر، پاک و پایدار.
استاندار قم با اشاره به اینکه در شهر قم مراکز اقامتی مناسبی برای زائران نداریم، گفت: باید دست به دست یکدیگر شرایطی را فراهم کنیم تا سرمایهگذاران در این شهر حضور پررنگتری داشته باشند.
رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: مردم پردیسان برای حملونقل به خطوط انبوهبر نیاز دارند و از دولت تقاضا داریم تا از ظرفیت اراضی دولتی برای پشتیبانی این پروژه استفاده کند.