روز یکشنبه دوازدهم اردیبهشت ماه، فرماندار و رئيس حكومت لين شيا چين به همراه معاون دبيركل، رئيس بازرگاني، رئيس برنامه ريزي و مطالعات و معاون نمايندگي وزارت خارجه چين در لين شيا و جمعي از مديران استان (95/2/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، در طی این بازدید که با حضور جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری همراه بود، هیأت چینی با بازدید از تونل خط A متروی قم در جریان آخرین پیشرفت های آن پروژه قرار گرفتند.
در این بازدید که با هدف آشنایی هیأت چینی از فرصتها و ظرفیت های سرمایه گذاری در استان قم برگزار شده بود مدیر عامل سازمان قطار شهری گفت: طبق برنامه ریزی های صورت گرفته امید است بتوان با همت و همدلی مسئولان استانی و ملی از مشاركت سرمايه گذاران خارجي به صورت فاینانس در توسعه و تکمیل خط A مترو و نیز خطوط آینده مترو قم استفاده کرد و نیز افزود در زمينه تجهيز ناوگان مترو و تكميل آن ۲۰۰ ميليون يورو آمادگي فاينانس وجود دارد و ميتوانيم با سرمايه گذاران خارجي مشاركت داشته باشیم.
در حاشیه این بازدید مهندس نیلیه با بیان پیشرفت 80 درصدی تونل مترو و اشاره به احداث ایستگاه مترو میدان شهید مطهری فزود: این ایستگاه به واسطه تلاقی با ایستگاه منوریل میدان مطهری و نیز همجواری با حرم مطهر حضرت معصومه س، مهم ترین ایستگاه خط A مترو قم به شمار می آید و يكي از بزرگترين ايستگاه هاي مترو در این پروژه می باشد و سعي داريم در اين محل يك مجتمع ايستگاهي شامل مراكز اداري و تجاري ايجاد شود.
ایشان با تشریح برنامه زمان بندی احداث آن ایستگاه بیان داشت: طبق برنامه زمانبندی مقرر گشته با کار شبانه روزی، تا 8 ماه آینده عملیات زیربنایی آن ایستگاه به پایان رسد و با جمع آوری حصارها دوباره وضعیت ترافیکی میدان مطهری به حالت قبل باز گردد و این در شرايطي است كه معمولا در هيچ جاي دنيا اتمام چنين طرحهايي كمتر از ۲۴ ماه امكان پذير نيست.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.