محمدرضا معرفت قائم مقام شهردار قم در امور سرمايه گذاري گفت: زمينه هايي فراهم شده تا سرمايه گذاران خارجي بتوانند در توسعه و تكميل خطوط مترو در قم مشاركت كنند. (95/2/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم به نقل از شهرنيوز، محمدرضا معرفت در نشست مشترك مديران شهرداري قم با فرماندار و نماينده رئيس جمهور چين در شهر لين شيا ، با اشاره به ظرفيت هاي سرمايه گذاري قم گفت: دو شكل سرمايه گذاري در قم تعريف شده كه يكي به صورت مستقيم و يكي به صورت فاينانس است.
وي با بيان اينكه سرمايه گذاران خارجي مي توانند به صورت مستقيم در پروژه هاي اقامتي، مجتمع هاي تجاري و مجتمع هاي اداري در بلوار پيامبر اعظم مشاركت كنند، افزود: در اين پروژه كاربري هاي مختلفي طراحي شده كه مي تواند براي سرمايه گذاران جذاب باشد.
قائم مقام شهردار قم در امور سرمايه گذاري ضمن تشريح قابليت ها و جزئيات بلوار پيامبر اعظم خاطرنشان كرد: بلوار پيامبر اعظم به طول هفت كيلومتر حرم مطهر حضرت معصومه(س) را به مسجد مقدس جمكران متصل مي كند.
وي با تاكيد بر اينكه بلوار پيامبر اعظم به عنوان مهم ترين محور آييني و توريستي مذهبي شهر قم تعريف شده است، افزود: در بدنه اين محور ۳۴ مجتمع اقامتي و تجاري پيش بيني شده و ديگر ظرفيت هاي تفريحي، اداري و مذهبي از جمله باغ موزه و ... نيز در آن در نظر گرفته شده است.
معرفت با بيان اينكه در توسعه شهربازي و بوستان هاي شهر نيز امكان مشاركت مستقيم در شهر قم وجود دارد، خاطرنشان كرد: بوستان غدير يكي از مهم ترين بوستان هاي قم است كه مي توان با مشاركت در اين بوستان قابليت هاي خوبي از جمله درياچه مصنوعي و... را ايجاد كرد.
وي اظهار آمادگي كرد كه بتوان با استفاده از مشاركت سرمايه گذاران خارجي در قالب فاينانس به توسعه و تكميل خطوط مترو در قم كمك كرد.
در بازدیدی میدانی از قلب تولید صنعت ریلی کشور، مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی قم از پیشرفت قابل توجه مراحل ساخت واگنهای مترو این شهر در کارخانه «واگنپارس» خبر داد و بر تحقق برنامههای این پروژه کلان با تکیه بر توانمندی کامل مهندسان و فناوری داخلی تأکید کرد.
با نصب دومین قالب هیدرولیک در تونل سنتی متروی قم، کمتر از ۹۰ متر تا پایان حفاری بخش فوقانی این تونل باقی مانده و پیشبینی میشود طی یک ماه آینده، تونلهای مکانیزه و سنتی خط یک مترو به یکدیگر متصل شوند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.