مهندس ابراهيم نيليه مديرعامل سازمان قطار شهري قم گفت: سرمايه گذاران خارجي مي توانند در تجهيز و تكميل خط مترو قم با سازمان قطار شهري و شهرداري قم مشاركت داشته باشند.(95/2/12)
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، ابراهيم نيليه در نشست مشترك مديران شهري با فرماندار و نماينده رئيس جمهور چين در شهر لين شيا ، با اشاره به خطوط حمل و نقل ريلي پيش بيني شده در قم اظهار كرد: در قم مراحل احداث خطوط مترو و منوريل در حال تكميل است.
وي به قابليت ها و جزئيات پروژه مترو در قم اشاره كرد و افزود: مسير حفاري تونل مترو تقريبا ۸۰ درصد پيشرفت دارد و يكي از بزرگترين ايستگاه هاي مترو در ميدان شهيد مطهري در مرحله شروع است و سعي داريم در اين محل يك مجتمع ايستگاهي شامل مراكز اداري و تجاري ايجاد شود.
وي با بيان اينكه سرمايه گذاران مي توانند در زمينه تكميل خطوط مترو در قم مشاركت كنند، خاطرنشان كرد: خريد و تامين تجهيزات مترو از جمله ريلها، واگن ها و... جزو قابليت هاي مشاركت سرمايه گذاران در مترو است.
مديرعامل سازمان قطار شهري قم افزود: در زمينه تجهيز ناوگان مترو و تكميل آن ۲۰۰ ميليون يورو آمادگي فاينانس وجود دارد و ميتوانيم با سرمايه گذاران خارجي مشاركت كنيم.
نيليه با بيان اينكه تونل هاي مترو قريب به ۳۰ متر زير زمين حفر شده است، تصريح كرد: برنامه داريم با تسريع در عمليات اجرايي مترو، آن را ظرف يك سال آينده به بهره برداري برسانيم.
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.