ســـازمــان قطار شهــری قــم

Qom Urban Railway Organization

حفاري تونل مترو از سمت قلعه كامكار از مرز ۷ هزار متر گذشت

23 فروردین 1395

ابراهيم نيليه مدير عامل سازمان قطار شهري قم گفت:حفاري تونل مكانيزه مترو از سمت قلعه كامكار به مسجد مقدس جمكران از مرز ۷ هزار و صد متر گذشت.(95/01/22)

image

 به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم ابراهيم نيليه با اشاره به پروژه مترو قم اظهار كرد: پروژه خطA  قطار شهري شمال غربي قم را به جنوب شرقي آن متصل مي‌كند كه موقعيت خط A  متروي قم با حفظ دسترسي‌هاي محلي، از مسجد مقدس جمكران آغاز و با عبور از ميدان وليعصر، ميدان پليس، چهل اختران، تقاطع عمار ياسر، ميدان مطهري، ميدان سعيدي، ميدان معصوميه و بلوار كشاورز در نهايت در قلعه كامكار خاتمه پيدا مي‌كند.

وي با بيان اينكه احداث ايستگاه ميدان مطهري در آينده نزديك شروع به كار خواهد شدگفت: براي تأمين ناوگان مورد نياز متروي قم با چند شركت ساخت واگن در داخل مذاكره شده است كه بر اساس برنامه مقرر شده چهار رام قطار در اختيار اين پروژه قرار مي گيرد و نيز مذاكراتي با يك شركت خارجي براي تأمين مالي پروژه به صورت فاينانس انجام شده است.

نيليه خاطرنشان كرد: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه EPB_ TBM با قطر حفاري ۹.۳۶ متر، اكنون از مرز حفاري تجمعي ۷ هزار و صد متر گذشته و در صورتي كه دستگاه TBM  به همين نحو و طبق برنامه زمان‌بندي به حركت خود ادامه دهد تا مهر ماه ۹۵ به ميدان وليعصر خواهد رسيد و در آنجا بعد از دمونتاژ شدن آن دستگاه تونل مكانيزه به تونل سنتي ملحق خواهد شد.

وي با بيان اينكه اكنون با فعاليت كارخانه سگمنت، توليد تجمعي سگمنت ۵ هزار و ۴۵۱ رينگ است، افزود: در اين پروژه حجم خاكبرداري تونل روزانه به طول ميانگين ۱۵ متر، حدود هزار و ۵۰۰ متر مكعب در هر روز است.

مدير عامل سازمان قطار شهري قم اظهار كرد: طول كل مسير پروژه ۱۴.۸ كيلو متر است كه ۱۰.۳ كيلومتر آن را تونل مكانيزه تشكيل مي‌دهد و چهار كيلومتر از كل مسير نيز تونل سنتي از ميدان حضرت وليعصر (عج) تا مسجد مقدس جمكران است كه تا كنون ۸۱۶ متر از تونل سنتي به صورت غير مكانيزه حفاري شده است.

وي يادآور شد: اكنون دستگاه TBM  در فاصله حدود ۳۴۰ متري ميدان ميرزاي قمي (بيمارستان نكويي) كوچه شهيد مدرس است، كه روزانه به طور متوسط ۱۵ متر پيشروي خواهد داشت.

 

تگ ها :
آخرین اخبار

تست و تحویل گیری موانع انتهایی خط یک مترو قم

معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.


آیت الله اعرافی: پیشرفت پروژه مترو قم نسبت به بازدید سال 1397 قابل توجه است

مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.


اتصال پردیسان به میدان 72 تن  توسط خط B متروی قم

دکترآقامیری: خط  Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.


افزایش ۵۰۰ درصدی مبلغ اوراق مشارکت سال ۱۴۰۲ متروی قم

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.


برآورد هزینه احداث هر کیلومتر خط 2 مترو قم

هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.


آماده سازی کلیّات پیوست فرهنگی پروژه های سازمان قطار شهری قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.


پله برقی های ایستگاه کشاورز در مسیر نصب و راه اندازی

تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.


برگزاری جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم در آذر ماه

جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.


بهره برداری ایمن از مترو قم با تأمین سامانه سیگنالینگ

سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.


امکان سنجی مجدد خط B مترو قم

مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.