ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

حفاري تونل مترو از سمت قلعه كامكار از مرز ۷ هزار متر گذشت

23 فروردین 1395

ابراهيم نيليه مدير عامل سازمان قطار شهري قم گفت:حفاري تونل مكانيزه مترو از سمت قلعه كامكار به مسجد مقدس جمكران از مرز ۷ هزار و صد متر گذشت.(95/01/22)

image

 به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم ابراهيم نيليه با اشاره به پروژه مترو قم اظهار كرد: پروژه خطA  قطار شهري شمال غربي قم را به جنوب شرقي آن متصل مي‌كند كه موقعيت خط A  متروي قم با حفظ دسترسي‌هاي محلي، از مسجد مقدس جمكران آغاز و با عبور از ميدان وليعصر، ميدان پليس، چهل اختران، تقاطع عمار ياسر، ميدان مطهري، ميدان سعيدي، ميدان معصوميه و بلوار كشاورز در نهايت در قلعه كامكار خاتمه پيدا مي‌كند.

وي با بيان اينكه احداث ايستگاه ميدان مطهري در آينده نزديك شروع به كار خواهد شدگفت: براي تأمين ناوگان مورد نياز متروي قم با چند شركت ساخت واگن در داخل مذاكره شده است كه بر اساس برنامه مقرر شده چهار رام قطار در اختيار اين پروژه قرار مي گيرد و نيز مذاكراتي با يك شركت خارجي براي تأمين مالي پروژه به صورت فاينانس انجام شده است.

نيليه خاطرنشان كرد: دستگاه عظيم حفاري مكانيزه EPB_ TBM با قطر حفاري ۹.۳۶ متر، اكنون از مرز حفاري تجمعي ۷ هزار و صد متر گذشته و در صورتي كه دستگاه TBM  به همين نحو و طبق برنامه زمان‌بندي به حركت خود ادامه دهد تا مهر ماه ۹۵ به ميدان وليعصر خواهد رسيد و در آنجا بعد از دمونتاژ شدن آن دستگاه تونل مكانيزه به تونل سنتي ملحق خواهد شد.

وي با بيان اينكه اكنون با فعاليت كارخانه سگمنت، توليد تجمعي سگمنت ۵ هزار و ۴۵۱ رينگ است، افزود: در اين پروژه حجم خاكبرداري تونل روزانه به طول ميانگين ۱۵ متر، حدود هزار و ۵۰۰ متر مكعب در هر روز است.

مدير عامل سازمان قطار شهري قم اظهار كرد: طول كل مسير پروژه ۱۴.۸ كيلو متر است كه ۱۰.۳ كيلومتر آن را تونل مكانيزه تشكيل مي‌دهد و چهار كيلومتر از كل مسير نيز تونل سنتي از ميدان حضرت وليعصر (عج) تا مسجد مقدس جمكران است كه تا كنون ۸۱۶ متر از تونل سنتي به صورت غير مكانيزه حفاري شده است.

وي يادآور شد: اكنون دستگاه TBM  در فاصله حدود ۳۴۰ متري ميدان ميرزاي قمي (بيمارستان نكويي) كوچه شهيد مدرس است، كه روزانه به طور متوسط ۱۵ متر پيشروي خواهد داشت.

 

تگ ها :
آخرین اخبار

مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.


اتمام نصب تابلوی هنری اسلامی-ایرانی در ایستگاه مترو کشاورز قم

تابلوی هنری منحصربه‌فردی با تلفیق هنر اسلامی-ایرانی و هنر معاصر، در ورودی شمالی ایستگاه مترو میدان کشاورز قم نصب شد تا به‌عنوان نمایشگری از هویت فرهنگی و تاریخی این استان در قلب شبکه حمل‌ونقل ریلی بدرخشد.