دكتر سقائيان نژاد شهردار قم با اشاره به اينكه براي تامين واگنهاي قطار شهري مذاكرات در حال انجام است، گفت:در صورت تامين اين واگنها فاز اول قطار شهري تا پايان سال ۹۵ به بهره برداري ميرسد. ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
شهردار قم گفت:در مورد پروژه قطار شهری جلسه اي را با شركت واگن سازي پارس داشتيم چرا كه گلوگاه اين پروژه تهيه سه رام واگن است و اين شركت قول داده در عرض ۱۰ ماه در صورتي كه قرار دادشان ادامه داشته باشد، سه رام واگن را تحويل دهند.
وي تصريح كرد: اگر اين سه رام واگن داده شود، به طور حتم اين مساله كليدي حل مي شود، و فقط معضل بعدي در مورد اين پروژه ايستگاه هاي آن است، كه البته ضرورتي ندارد كه همه ۵ يا ۶ ايستگاه از قلعه كامكار تا ميدان شهيد مطهري به انجام برسد.
سقائيان نژاد اضافه كرد: ما مي توانيم يك در ميان اين ايستگاه ها را آماده كنيم، چرا كه اگر سه تا ايستگاه آماده شود كه اين امكان با دو شيفته كردن كار پروژه قابل عملياتي شدن است، به نظر مي رسد بتوانيم تا پايان سال ۹۵ فاز نخست قطار شهري كه حدود ۵.۲ دهم كيلومتر است را راه اندازي كنيم.
سقائيان نژاد همچنين با بيان اينكه پروژه منوريل نيز به ۱۸ واگن نياز دارد، تصريح كرد: براي تهيه اين تعداد واگن اقدامات لازم بر اساس نظارت يك شركت ايتاليايي در حال انجام است، و به شدت تلاش داريم تا اواسط سال ۹۵ اين پروژه نيز راه اندازي شود.
منبع: اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.