دكتر سقائيان نژاد شهردار قم با اشاره به اينكه براي تامين واگنهاي قطار شهري مذاكرات در حال انجام است، گفت:در صورت تامين اين واگنها فاز اول قطار شهري تا پايان سال ۹۵ به بهره برداري ميرسد. ۱۳۹۴/۱۲/۱۷
شهردار قم گفت:در مورد پروژه قطار شهری جلسه اي را با شركت واگن سازي پارس داشتيم چرا كه گلوگاه اين پروژه تهيه سه رام واگن است و اين شركت قول داده در عرض ۱۰ ماه در صورتي كه قرار دادشان ادامه داشته باشد، سه رام واگن را تحويل دهند.
وي تصريح كرد: اگر اين سه رام واگن داده شود، به طور حتم اين مساله كليدي حل مي شود، و فقط معضل بعدي در مورد اين پروژه ايستگاه هاي آن است، كه البته ضرورتي ندارد كه همه ۵ يا ۶ ايستگاه از قلعه كامكار تا ميدان شهيد مطهري به انجام برسد.
سقائيان نژاد اضافه كرد: ما مي توانيم يك در ميان اين ايستگاه ها را آماده كنيم، چرا كه اگر سه تا ايستگاه آماده شود كه اين امكان با دو شيفته كردن كار پروژه قابل عملياتي شدن است، به نظر مي رسد بتوانيم تا پايان سال ۹۵ فاز نخست قطار شهري كه حدود ۵.۲ دهم كيلومتر است را راه اندازي كنيم.
سقائيان نژاد همچنين با بيان اينكه پروژه منوريل نيز به ۱۸ واگن نياز دارد، تصريح كرد: براي تهيه اين تعداد واگن اقدامات لازم بر اساس نظارت يك شركت ايتاليايي در حال انجام است، و به شدت تلاش داريم تا اواسط سال ۹۵ اين پروژه نيز راه اندازي شود.
منبع: اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.