دكتر عليرضا قاري قرآن معاون شهردارقم گفت: با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته نيمه دوم سال آينده پروژه منوريل تكميل خواهد شد. 94/12/16
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به ورود دو واگن منوريل به شهر قم و تست واگن ها اظهار كرد: با توجه به تكميل ستونهاي بخش زيادي از پروژه ، دو واگني كه به شهر قم وارد شده روي ريل ها تست شده است.
وي با بيان اينكه پست برق منوريل هم تكميل و آماده بهره برداري است، افزود: مسير منوريل در حال حاضر حد فاصل دپو در ابتداي اتوبان كاشان به سمت ميدان مطهري در فاصله ۴.۷ كيلومتري در حال تكميل است.
معاون شهردار قم با بيان اينكه روند تحويل واگن هاي ديگر منوريل نيز در حال انجام است، خاطرنشان كرد: به موازات مجموعه واگن هايي كه به شهر وارد شده، بعلاوه ۱۸ واگن ديگر مورد نياز ديگر هم در حال تكميل است.
وي با تاكيد بر اينكه طبق برنامه تنظيم شده نيمه دوم ۹۵ پروژه منوريل تكميل خواهد شد، تصريح كرد: نوروز ۹۶ حتما مردم و مسافران منوريل سوار خواهند شد.
قاري قرآن سرعت طرح منوريل را بين ۵۰ تا ۶۰ كيلومتر در ساعت دانست و افزود: با وجود سرعت طرح منوريل، اين پروژه با سرعتي در حدود مترو مي تواند مسافر جابجا كند اما مشكل اين پروژه در قم جانمايي آن بوده ولي از نظر ديگر مثل طراحي كار خوبي صورت گرفته است.
وي با تاكيد بر اينكه امتداد خوبي براي پروژه منوريل انتخاب نشده كه اگر اينطور بود در مقايسه با مترو هم جابجايي مسافر خوبي داشت هم هزينه كمتري، خاطرنشان كرد: اين پروژه در مجموع به صرفه تر از مترو است اما تنها ايراد اين پروژه مسئله ديد بصري و مسيريابي آن است چرا كه دسترسي مسافر در برخي نقاط با مشكل مواجه مي شود.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: بعد از راه اندازي منوريل، بايد به دنبال توجيه مسافر براي اين پروژه باشيم و سعي داريم جنبه توريستي آن را بيشتر كنيم تا بيشتر به انتقال زائران اختصاص يابد كه ترافيك شهر را به خوبي كاهش مي دهد.
وي همچنين در خصوص ادامه مسير پروژه منوريل تا مصلي و پرديسان نيز گفت: مصوبه بر اين است كه بعد از راه اندازي و تكميل اين فاز در خصوص ادامه مسير آن تصميم گيري شود.
منبع: اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: تاکنون ۷۵۰ متر از تونل سنتی در کارگاه جمکران در عمق ۱۲ تا ۱۵ متری زمین حفاری شده و پس از تکمیل این پروژه، محدوده شمال غرب شهر قم به جنوب شرق شهر و مسجد مقدس جمکران متصل خواهد شد.
پروژه متروی کلانشهر قم با وجود همه مشکلات، همچنان مقاوم در مسیر تحقق خود قرار دارد و امید است با کمک سایر نهادها به ویژه دولت بتواند در کمترین زمان و بهترین کیفیت ممکن به نتیجه مطلوب برسد.
تیم فوتسال سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم، با غلبه بر تیم سهند در مسابقه فینال، عنوان قهرمانی را از آن خود کرد.
ایستگاه کشاورز خط ۱ مترو قم برای بازدید های تخصصی مدیران و دانشگاهیان از شرایط لازم برخوردار است.
در ادامه مسابقات فوتسال سازمان نظام مهندسی ساختمان، امروز تیم فوتسال سازمان حمل و نقل ریلی قم در مسابقه ای پُرهیجان از سد تیم اداره کل نوسازی مدارس استان گذشت و به فینال مسابقات صعود کرد.
معاون فنی و اجرایی سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم گفت: قطعات قالب هیدرولیک تونل NATM متروی قم برای اجرای لاینینگ نهایی آخرین بخش تونل خط یک مترو وارد کارگاه شد.
شهردار قم گفت: متروی قم در دو سال گذشته منتظر تأمین واگن است و مسیرهای مختلفی برای رفع این مشکل پیموده شده که تاکنون نتیجهای نداشته است.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با اشاره به ترخیص خودروهای پیشرفته امداد و نجات متروی قم از گمرک گفت: قیمت تمام شده فاز نخست متروی قم با تملک ۱۶ هزار میلیارد تومان است.
محدرضا انگشت باف مدیر عامل سازمان حمل و نقل ریلی قم با صدور پیامی ضمن تقدیر از تلاش مهندسان متخصص مرتبط با پروژه های این مجموعه، روز مهندس را به تمامی دست اندرکاران تبریک گفت.
رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در راستای تامین واگن و راهاندازی پروژه متروی قم، مذاکراتی با نمایندگان مشهد انجام داده و موضوع تامین واگن را در جلسه سران مطرح کرده است.