دكتر عليرضا قاري قرآن معاون شهردارقم گفت: با توجه به برنامه ريزي صورت گرفته نيمه دوم سال آينده پروژه منوريل تكميل خواهد شد. 94/12/16
به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری، دكتر عليرضا قاري قرآن با اشاره به ورود دو واگن منوريل به شهر قم و تست واگن ها اظهار كرد: با توجه به تكميل ستونهاي بخش زيادي از پروژه ، دو واگني كه به شهر قم وارد شده روي ريل ها تست شده است.
وي با بيان اينكه پست برق منوريل هم تكميل و آماده بهره برداري است، افزود: مسير منوريل در حال حاضر حد فاصل دپو در ابتداي اتوبان كاشان به سمت ميدان مطهري در فاصله ۴.۷ كيلومتري در حال تكميل است.
معاون شهردار قم با بيان اينكه روند تحويل واگن هاي ديگر منوريل نيز در حال انجام است، خاطرنشان كرد: به موازات مجموعه واگن هايي كه به شهر وارد شده، بعلاوه ۱۸ واگن ديگر مورد نياز ديگر هم در حال تكميل است.
وي با تاكيد بر اينكه طبق برنامه تنظيم شده نيمه دوم ۹۵ پروژه منوريل تكميل خواهد شد، تصريح كرد: نوروز ۹۶ حتما مردم و مسافران منوريل سوار خواهند شد.
قاري قرآن سرعت طرح منوريل را بين ۵۰ تا ۶۰ كيلومتر در ساعت دانست و افزود: با وجود سرعت طرح منوريل، اين پروژه با سرعتي در حدود مترو مي تواند مسافر جابجا كند اما مشكل اين پروژه در قم جانمايي آن بوده ولي از نظر ديگر مثل طراحي كار خوبي صورت گرفته است.
وي با تاكيد بر اينكه امتداد خوبي براي پروژه منوريل انتخاب نشده كه اگر اينطور بود در مقايسه با مترو هم جابجايي مسافر خوبي داشت هم هزينه كمتري، خاطرنشان كرد: اين پروژه در مجموع به صرفه تر از مترو است اما تنها ايراد اين پروژه مسئله ديد بصري و مسيريابي آن است چرا كه دسترسي مسافر در برخي نقاط با مشكل مواجه مي شود.
معاون شهرسازي و امور زيربنايي شهرداري قم گفت: بعد از راه اندازي منوريل، بايد به دنبال توجيه مسافر براي اين پروژه باشيم و سعي داريم جنبه توريستي آن را بيشتر كنيم تا بيشتر به انتقال زائران اختصاص يابد كه ترافيك شهر را به خوبي كاهش مي دهد.
وي همچنين در خصوص ادامه مسير پروژه منوريل تا مصلي و پرديسان نيز گفت: مصوبه بر اين است كه بعد از راه اندازي و تكميل اين فاز در خصوص ادامه مسير آن تصميم گيري شود.
منبع: اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.
معاون مالی و پشتیبانی سازمان قطار شهری شهرداری قم: پیشرفت احداث خط 1 مترو قم در مقایسه با سایر خطوط قطار شهری کشور نسبتاً قابل قبول و متناسب با تخصیص اعتبارات دولتی و ... می باشد.
معاون فنی و اجرایی سازمان قطار شهری شهرداری قم: با استفاده از تجربه های شهرهای دیگر در ساخت و اجرای مترو و مدیریت هزینه ها، شاهد کاهش قابل توجه هزینه های اجرای تونل مکانیزه مترو قم بوده ایم.
مدیرعامل سازمان قطار شهری شهرداری قم وزارت کشور را متولی اصلی تأمین ناوگان موردنیاز مترو در کشور دانست و گفت: شهرداری قم بهمنظور تأمین ناوگان خط یک مترو قم تعامل همهجانبه و پیگیری مستمر از وزارت کشور را در دستور کار داشته و دارد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: دستگاه حفاری تونل مکانیزه (TBM) بر اساس مفاد قرارداد و نظر مشاور وقت در مالکیت قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) بوده و شهرداری مبلغ 6/4 میلیون یورو بابت تملک آن را پرداخت ننموده است.
مدیرعامل و مدیران سازمان فناوری اطلاعات شهرداری قم از ایستگاه میدان شهید مطهری مترو بازدید نمودند.
به میزبانی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی و با حضور نمایندگان وزرات کشور، مشکلات و موانع راه اندازی فاز نخست مترو قم و همچنین توسعه به سمت مسجد مقدس جمکران، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
مترو قم به عنوان یکی از نمادهای مهم فعالیت جهادی و انقلابی در شرایط تحریم کشور برای اثبات خودباوری و تکیه بر توان داخلی می باشد.
انتشار فراخوان عمومی خرید خدمات مشاوره امکانسنجی ادامه طرح منوریل قم
جلسه کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم با محوریت موضوعات مرتبط با پروژه های حمل و نقل ریلی شهر قم در محل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید.