به گزارش واحد روابط عمومی سازمان قطار شهری قم، صبح روز یکشنبه 11 بهمن 94، تعدادی از کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور از پروژه مترو و منوریل قم بازدید بعمل آوردند.(94/11/11)
طی این بازدید که همراه برخی از مدیران سازمان قطار شهری و حضور مشاوران و پیمانکاران پروژه انجام شد، کارشناسان سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور در جریان آخرین وضعیت پیشرفت پروژه های مترو و منوریل قم قرار گرفتند. این بازدید از پروژه منوریل و واگن های تازه نصب شده آن آغاز گردید و طی آن مشاور پروژه منوریل پس از تشریح مراحل ساخت به تشریح سناریو بهره برداری آزمایشی و کامل از پروژه پرداخت. طبق برنامه ریزی انجام شده این سناریو در محدوده دپو (عوارضی قم کاشان) تا ایستگاه شهید مطهری (حرم مطهر) به طول 4.7 کیلومتر و با 6 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید. کارشناسان سازمان مدیریت اظهار کردند با وجود عدم تخصیص منابع مالی مناسب به پروژه های ریلی قم، با این حال شاهد پیشرفت چشمگیر در این پروژه ها نسبت به آخرین بازدید انجام شده در اوایل سال جاری می باشیم. سپس ایشان در ادامه از پست برق 63/20 کیلوولت نواب و انبار تجهیزات پروژه منوریل بازدید کرده و ابراز امیدواری کردند که با توجه به تأمین اکثر تجهیزات مورد نیاز، به بزودی شاهد بهره برداری و ارائه خدمات به مجاورین و زائرین گرامی حرم کریمه اهل بیت (س) باشیم. در ادامه ایشان از پروژه مترو قم و روند حفاری تونل مکانیزه دیدن کردند و با ابراز خشنودی از پیشرفت 60 درصدی مسیر پروژه ابراز داشتند که بتوان با تخصیص به موقع و حداکثری منابع مالی فاز اول بهره برداری این طرح به طول 5 کیلومتر حد فاصل منطقه قلعه کامکار تا میدان شهید مطهری را طبق برنامه زمانبندی به مرحله بهره برداری رساند. در پایان جلسه ای با حضور جناب آقای مهندس نیلیه مدیر عامل سازمان قطار شهری قم برگزار گردید و از حمایت های سازمان مدیریت و برنامه ریزی از پروژه های ریلی قم تقدیر بعمل آمد.
منبع: روابط عمومی سازمان قطار شهری
معاون بهره برداریسازمان قطار شهری شهرداری قم از تأمین موانع انتهای پروژه خط یک مترو قم با استفاده از توان داخلی و تولیدکنندگان داخلی خبر داد.
مدیر حوزههای علمیه سراسر کشور با حضور در ایستگاه مترو شهید مطهری ضمن بازدید از روند احداث این ایستگاه در جریان آخرین وضعیت اجرای پروژه بزرگ خط یک مترو قم قرار گرفت.
دکترآقامیری: خط Bمترو قم از سایت ۵۶۰ هکتاری آغاز و تا میدان ۷۲ تن ادامه خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: اوراق مشارکت پروژه کلان متروی قم با افزایش قابل توجه ۵۰۰ درصدی، معادل مبلغ ۲۵ هزار میلیارد ریال توسط وزارت کشور تعیین شد.
هزینه بهاء تمام شده برای هر کیلومتر خط 2 مترو قم، تقریباً 40 الی 45 میلیون یورو برآورد می گردد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: احداث و توسعه زيرساخت پروژه هاي زيربنايي، نقش مهم و موثري را در ارتقاء سطح فرهنگي و اجتماعي استفاده كنندگان و ساكنين مجاور، ايفاء ميكند.
تجهیزات و قطعات پله برقی های ایستگاه کشاورز با پیگیری های صورت گرفته از وزارت صمت و گمرک، ترخیص و به محل کارخانه سازنده حمل شده است.
جلسه هیأت مدیره سازمان قطار شهری قم با محوریت پروژه منوریل در سالن جلسات این سازمان برگزار گردید.
سید امید خداشناس: هدف اصلی احداث خط 1 مترو قم اتصال مناطق محروم و کم برخوردار به حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و مسجد مقدس جمکران می باشد.
مدیر عامل سازمان قطار شهری شهرداری قم: افزایش طول مسیر و تعداد ایستگاه های خط B متروقم پس از بررسی توسط مشاور و موافقت مراجع بالا دستی قطعی می باشد.