مدیرعامل سازمان قطارشهری قم با صدور پیامی، آغاز دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به همه همکاران و مردم شریف ایران اسلامی تبریک گفت.
مدیرعامل سازمان قطارشهری قم با صدور پیامی، آغاز دهه مبارک فجر و فرا رسیدن سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی را به همه همکاران و مردم شریف ایران اسلامی تبریک گفت.
به گزارش واحد ارتباطات سازمان قطارشهری قم، در پیام مهندس درویشی آمده است: «ایام الله دهه فجر، تجلی حماسه ماندگار و الهام بخشی است که صفحهای زرین در تاریخ حیات ملت ایران گشود و نسیم روحبخش بهار انقلاب، مشام وفاداران راستین آزادی و عدالت را معطر نمود.
با پیروزی انقلاب اسلامی تحول عظیمی در عرصه های اجتماعی، فرهنگی و علمی صورت گرفت و در این راه دستاوردهای شگرفی پدید آمد؛ به طوری که نام ایران در حوزه های علمی و صنعتی بلندآوازه شد. از این رهگذر، صنعت مترو نیز تحولات زیادی را تجربه کرده است. امروز در چندین کلانشهر از میهن عزیزمان، کارکنان خدوم در حوزه ساخت و بهره برداری مترو کمر همت به آبادانی این سرزمین بسته اند تا براساس وظیفه ملی، با تلاش و همدلی در کنار هم آینده بهتری را برای کشورمان رقم زنند.
اینجانب در بهاری دیگر از انقلاب شکوهمند اسلامی، فرا رسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران را به هم میهنان عزیز تبریک و تهنیت عرض می نمایم و سعادت و بهروزی توأم با خیر و برکت را برای ایشان از درگاه خداوند متعال مسئلت دارم.»
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.