ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

خبر خوش مدیرعامل سازمان قطار شهری قم/سد تولید سوزن کراس آور در کشور شکسته شد/قم پیشگام بومی‌سازی تجهیزات

16 دی 1399

مهندس درویشی : لزوم حمایت از تولیدات داخل و دغدغه‌های رهبر انقلاب مبنی بر بومی‌سازی تجهیزات

image

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر اینکه سوزن کراس آور یکی از تجهیزات اصلی روسازی قطار شهری و سبب ارزبری بوده است ، گفت: در سال جهش تولید با تکیه به توان داخل این محصول استراتژیک در داخل تولیدشده است.

به گزارش واحد ارتباطات سازمان قطارشهری قم، منصور درویشی با اشاره به اقدامات انجام‌شده برای تأمین تجهیزات پروژه مترو اظهار داشت: با توجه به لزوم حمایت از تولیدات داخل و دغدغه‌های رهبر انقلاب مبنی بر بومی‌سازی تجهیزات، سازمان قطار شهری قم در حمایت از کارگران ایرانی و ترویج فرهنگ اقدام به تأمین این تجهیزات از داخل کشور کرده است.

وی با بیان اینکه تحریم‌های ظالمانه سبب توجه به توان داخل شده است، ابراز کرد: سوزن کراس آور یکی از تجهیزات اصلی قطارهای شهری در دنیا و کشور است که بیشتر توسط کشورهای فرانسه، اسپانیا، هند و چین تولید و عرضه می‌شود که در سال جهش تولید با تکیه به توان داخل این محصول استراتژیک در داخل تولیدشده است.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم با تأکید بر اینکه سوزن کراس آور یکی از تجهیزات اصلی روسازی قطار شهری و سبب ارزبری بوده است، تصریح کرد: برای تأمین این محصول با چندین شرکت ایرانی با جلسات متعدد ازجمله شرکت گسترش صنایع ریلی ایران برگزار شد و قراردادی برای تأمین این محصول انعقاد گردید.

وی خاطرنشان کرد: با تکیه بر توان مهندسین داخلی یکی از سدهای مهم تجهیزات مترو در کشور شکسته شد و خوشبختانه تولید کراس آور در داخل انجام شد و تحویل مترو قم نیز گردید.

درویشی با اشاره به اهمیت توجه به توان نیروهای داخلی در تولید محصولات یادآور شد: همت جوانان ایرانی ستودنی است و در تلاشیم تا مابقی تجهیزات مترو قم را نیز بومی‌سازی کرده و از توان داخل در تأمین آن استفاده کنیم.
انتهای پیام/

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.