مهندس درویشی : مبلغ تعیین شده در بودجه سال 1400 دولت برای پروژه های قطارشهری قم بسیار کم است
به گزارش واحد ارتباطات سازمان قطارشهری قم ، مهندس درویشی با اشاره به اینکه مبلغ پیش بینی شده در بودجه دولت باید بخش قابل توجهی از منابع مالی سال آینده را تامین کند تصریح کرد با توجه به اینکه این سازمان برای سال آینده راه اندازی خط یک مترو قم را پیش رو دارد با مبلغ پیش بینی شده فعلی نمی تواند تعهدات خود را به طور کامل عملیاتی کند.
مدیرعامل سازمان قطارشهری با تاکید براینکه مبلغ پیش بینی شده در بودجه پاسخگوی هزینه های پروژه در سال آینده نیست ،گفت : مبلغی که برای پروژه های ریلی قم در بودجه سال آینده تعیین شده است ، در حالی که فقط هزینه های برآورد شده فاز اول خط یک برای سال آینده با بودجه تعیین شده غیر قابل مقایسه می باشد.
وی با بیان اینکه راه اندازی مترو در شهر قم ، عزم همگانی مسئولین و نمایندگان استان را می طلبد، ضمن تقدیر از حمایت های صورت گرفته تاکنون گفت: نمایندگان محترم قم در مجلس مساعدت لازم را برای افزایش مبلغ پیش بینی شده پروژه مترو قم در بودجه 1400 و همچنین تأمین ناوگان جهت فاز اول را داشته باشند.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.