ســـازمــان حمل و نقل ریلی قــم

Qom rail transport organization

وزارت کشور در تأمین قیر شهرداری‌ها به میدان بیاید/ مشارکت سازمان توسعه و عمران در پروژه قطار شهری

17 آذر 1399

شهردار قم با اشاره به بودجه سازمان توسعه و عمران ، بر مشارکت این سازمان در پروژه قطارشهری تاکید کرد.

image

به گزارش شهرنیوز، دکتر سید مرتضی سقائیان نژاد در جلسه شورای سازمان توسعه و عمران شهرداری قم که در استانداری برگزار شد با اشاره به اهمیت حمایت حاکمیت از شهرداری‌ها اظهار داشت: شهرداری یک ارگان عمومی و به‌گونه‌ای وابسته به حاکمیت است و اگر حمایت حاکمیت از شهرداری نباشد به‌ویژه در شرایط حساس کنونی کار برای شهرداری‌ها سخت می‌شود.
شهرداری قم بابیان اینکه شهرداری یک سازمان مردمی و حاکمیتی است افزود: چالش‌هایی که برای معدن شهرداری در قم ایجادشده است عجیب است درصورتی‌که باید از شهرداری‌ها حمایت شود. یک‌زمانی در اصفهان به دلیلی همه معادن بسته شد و تنها معدنی که به فعالیت خودش ادامه داد معدن شهرداری بود به این دلیل که مصالح مردم در فعالیت آن معدن بود.
وی به چالش گرانی قیر برای شهرداری‌ها هم اشاره کرد و گفت:وزارت کشور در این رابطه سفت و محکم وارد میدان نیامده است و درصورتی‌که باید مدیریت کند و از حقوق شهرداری‌های زیر نظر خود حمایت کند.
شهردار قم به پروژه‌های سازمان توسعه و عمران شهرداری هم اشاره کرد و افزود: تقاطع ولی‌عصر پروژه ۵۰ میلیارد تومانی است که به‌زودی تمام می‌شود. جعفریه پروژه دیگر سازمان توسعه و عمران است که تا دوماه دیگر از دست سازمان خارج می‌شود، پل ۹ دی هم در ماه‌های آینده تمام می‌شود و یک‌مرتبه دست سازمان از پروژه خالی می‌شود.
سقائیان نژاد افزود: برای سال آینده باید بودجه سازمان توسعه و عمران روی ۲۵۰ الی ۳۰۰ میلیارد تومان بسته شود و این سازمان در پروژه‌های بزرگ مانند قطار شهری مشارکت کند.

تگ ها :
آخرین اخبار

نصب آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم

آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازی‌های مذهبی و فرهنگی ایستگاه‌های مترو نصب شد.


مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود

رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرح‌های اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.


احداث فاز دوم مترو با هدف اتصال حرم به مسجد جمکران بر اجرای منوریل ارجحیت دارد

مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.


پیشرفت بیش از 98 درصدی فاز نخست مترو قم

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هم‌اکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهره‌برداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیش‌بینی می‌شود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.


15 هزار میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل فاز دوم مترو قم نیاز است

معاون امور شهرداری‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.


نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی از پروژه مترو قم هستیم

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.


بازدید معاون وزیر از پروژه مترو قم

بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالش‌های پیش‌رو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.


حل معضل ترافیک قم با احداث چهار خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیش‌بینی 4 خط حمل‌ونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درون‌شهری خبر داد.


شتاب پروژه متروی قم با تخصیص ۲۳۰۰۰ میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید

نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرک‌های جدید خواهد داشت.


صرفه‌جویی ۵۰۰ میلیارد تومانی در اجرای فاز دوم خط اول متروی قم/اتصال ریلی حرم مطهر تا مسجد جمکران تا ۳ سال آینده

مدیرعامل سازمان حمل‌ونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینه‌سازی‌های مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذی‌صلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینه‌های اجرایی این فاز صرفه‌جویی شده است.