توسعه مدیریت شهری قم در سالهای اخیر دلسوزانه و متعهدانه بوده است/یکی از مطالبات مهم شهروندان پیشرفت قطار شهری قم است
به گزارش شهرنیوز، حجتالاسلاموالمسلمین محمد لطفی نیاسر در بازدید از روند پیشرفت قطار شهری، اظهار داشت: اقدامات شهرداری در سالهای اخیر انصافاً و در دوره جدید بسیار زیاد و توسعه مدیریت شهری و آبادانی قم در سالهای اخیر دلسوزانه و متعهدانه بوده است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قم افزود: در مدیریت جدید شهری، تغییرات و تحولات در قم بسیار مشهود است و پیشرفت این دوره قابلمقایسه با دورههای قبلی نیست و کارهای بزرگ و اساسی در شهر انجامگرفته است.
لطفی نیاسر تصریح کرد: شهرداری با تدابیر برخی از طرحها و پروژهها را در جهت رفع مشکلات شهری پیش برده و حسابشده وارد اجرای تعدادی از پروژههای مهم شده که قابلتقدیر است.
وی ادامه داد: مترو قم پروژهای ملی بوده و پیشرفت قطار شهری تاکنون علیرغم مشکلات خوب است و وقتی این پروژه بزرگ به بهرهبرداری رسیده و مردم از آن استفاده کنند، تأثیر آن در حملونقل و رفع مشکلات شهری مشخص میشود.
لطفی نیاسر با بیان اینکه صداوسیما وظیفه پیگیری از طرف مردم در جهت رفع مشکلات و تسریع در اجرای طرحها را دارد، یادآور شد: صداوسیما از طرفی اقدامات و فعالیتهای شهرداری را رصد و به اطلاع عموم میرساند.
وی عنوان کرد: فعالیتهای مدیریت شهری بسیار گسترده است و اکثر پروژهها و طرحهایی که در هفته دولت نیز به بهرهبرداری میرسد متعلق به مدیریت شهری است.
مدیرکل صداوسیمای مرکز قم گفت: با توجه به دشواریهای فراوان در جهت تحقق پروژه قطار شهری، امیدواریم همراهی بیشتری در پیشبرد طرح از سوی مسئولان شاهد باشیم، مترو یک نیاز مهم برای شهروندان است و باید بهصورت یک مطالبه دربیاید تا همراهی بیشتری از سوی شهروندان اتفاق بیفتد.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.