پیام تبریک مهندس درویشی به مناسبت روز شهرداری هاو دهیاری ها
به گزارش روابط عمومی سازمان قطارشهری قم مهندس منصور درویشی با تقدیر از خدمات خالصانه، بی منت و شبانه روزی تمامی دست اندرکاران مدیریت شهری، 14 تیرماه روز شهرداری ها و دهیاریها را به کلیه کارکنان زحمتکش شهرداری ها به خصوص همکاران پرتلاش شهرداری قم تبریک گفت.
مدیرعامل سازمان قطارشهری قم افزود ، شوراي عالي انقلاب فرهنگي از سال ۹۱ و با هدف آشنايي آحاد جامعه با عملكرد و خدمات شهرداريها و دهياريها، ارتقاء منزلت خانواده بزرگ شهرداريها و دهياريها، هم افزايي و افزايش همدلي و تعامل مردم و خانواده مديريت شهري و روستايي و اطلاعرساني در راستاي آشنايي با رويكردها، سياستها و برنامههاي كشور در ارتباط با مديريت شهري و روستايي، روز چهاردهم تيرماه را به نام «روز شهرداري و دهياري» نامگذاري كرد..
نامگذاری 14 تيرماه به عنوان روز «شهرداری و دهياری» اقدامی ارزنده و فرصتی مغتنم است تا ضمن قدردانی و تجليل از فعاليت های خالصانه و شبانه روزی خادمان مردم در عرصه های مختلف شهرداری و مديريت شهری، به ارزيابی عملکرد و فعاليت های اين نهاد اجتماعی به منظور ارتقای سطح خدمت رسانی به مردم پرداخته شود
اینجانب ضمن تبریک میلاد با سعادت امام رضا علیه السلام، از خداوند متعال توفیقات روز افزون توأم با سعادت و سلامتی را برای تمامی عزیزان زحمتکش شهرداری ها خواستارم.
آخرین تابلوی هنری ایستگاه مترو شهید مطهری قم در ادامه فضاسازیهای مذهبی و فرهنگی ایستگاههای مترو نصب شد.
رئیس کمیسیون عمران شورای شهر قم گفت: پروژه مونوریل از ابتدا اقدامی اشتباه بود و برای رفع معضل آن، باید طرحهای اقتصادی و ارتباطی جدید با مترو در مسیر آن ایجاد شود.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: در شرایطی که شهرداری قم با محدودیت منابع مالی مواجه است، اتصال حرم مطهر بانوی کرامت به مسجد جمکران بر اجرای مونوریل، ارجحیت دارد.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم با بیان اینکه فاز اول هماکنون با بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی آماده بهرهبرداری است، گفت: در صورت تأمین واگن، پیشبینی میشود مسافرگیری در فاز اول خط یک متروی قم از اوایل سال آینده آغاز شود.
معاون امور شهرداریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای وزارت کشور گفت: فاز دوم خط اول مترو قم از حرم حضرت معصومه(س) تا مسجد مقدس جمکران امتداد دارد و شامل سه ایستگاه در مسیر است که برای تکمیل این بخش از پروژه، حدود ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مالی مورد نیاز است.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری قم گفت: پروژه مترو قم با کمبود منابع مالی مواجه است و برای ادامه اجرای آن، نیازمند حمایت جدی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی هستیم.
بازدید معاون وزیر کشور از پروژه مترو قم با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرایی خط یک و ارزیابی چالشهای پیشرو انجام شد؛ تأمین اعتبار و تسریع در تخصیص منابع، محور اصلی این بازدید و جلسه مشترک بود.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیشبینی 4 خط حملونقل انبوه تا افق ۱۴۱۵ برای رفع مشکلات ترافیک و مدیریت حمل و نقل درونشهری خبر داد.
نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم از تخصیص 23000 میلیارد ریال اوراق مشارکت و ورود دو دستگاه حفاری جدید جهت پروژه متروی قم خبر داد و گفت: پروژه خط دو مترو با ورود دو دستگاه حفاری تونل و تأمین منابع مالی جدید از محل اوراق مشارکت، گام بلندی به سوی تکمیل برداشت و نقش مهمی در توسعه پردیسان و شهرکهای جدید خواهد داشت.
مدیرعامل سازمان حملونقل ریلی شهرداری قم از پیگیری جدی اقدامات اجرایی فاز دوم خط یک متروی قم (از میدان مطهری تا جمکران) با انعقاد قراردادهای جدید و انجام بهینهسازیهای مالی خبر داد و گفت: بر اساس مطالعات مشاور ذیصلاح، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در هزینههای اجرایی این فاز صرفهجویی شده است.